11:07|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 13:25
کد خبر: 11556

مردم از گرانی به ستوه آمدند؛ مسئولان کجایید؟

امروزه تمام فکر و ذکر مردم ایران به مشکلات اقتصادی معطوف شده و تنها به گذران و به نوعی زنده‌مانی می‌اندیشند، بیش از 90 درصد مردم به دنبال راهی هستند تا اندکی پول بدست آورند و نیاز خانواده خود را در عید رفع کنند.
مردم از گرانی به ستوه آمدند؛ مسئولان کجایید؟

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ سالیان گذشته مردم ارومیه در محافل و دورهمی‌های خود همواره از برنامه‌ریزی‌های خود برای سال‌های آینده و اهداف ایجاد شده برای کسب موفقیت صحبت کرده و به بیان دیگر اهداف بسیار بزرگی را در سر می‌پروراندند، اما امروزه تمام فکر و ذکر مردم ایران به مشکلات اقتصادی معطوف شده و تنها به گذران و به نوعی زنده‌مانی می‌اندیشند.

با نزدیکی به ایام نوروز 98 و تحویل سال ترس، استرس و دلهره لرزه بر دل پدران و مادران زحمت‌کش ایرانی انداخته، بیش از 90 درصد مردم  به دنبال راهی هستند تا اندکی پول بدست آورند و نیاز خانواده خود را در عید رفع کنند، اما متاسفانه راهی جز شرمندگی نمانده! آری مردم  ایران در تامین خرج و مخارج عید به شدت به مشکل خورده‌اند.

مشکلات معیشتی مردم آذربایجان غربی 

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی امام جمعه پلدشت در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز؛ در خصوص وضعیت معیشتی مردم اظهار داشت: مردم پلدشت و استان آذربایجان غربی همانند مردم کل کشور مشکل معیشتی داشته و قدرت خرید مناسبی در آخرین روزهای سال 97 و آستانه عید 98 ندارند.

وی ادامه داد: پلدشت و سایر شهرها از امتیاز بزرگی همچون مرزی بودن برخوردار می‌باشند، لذا نیاز است تا مسئولان امر تلاش‌های خود را دوچندان کرده و این مهم را به فرصتی مناسب تبدیل کنند تا شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از نقاط مرزی آذربایجان غر بی باشیم تا از سوی دیگر معیشت مردم دچار مشکل نشود.

مسئولان متوجه مشکلات اقتصادی مردم هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری  در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز؛ در خصوص تورم و گرانی موجود در کشور اظهار کرد: مسئله گرانی و تورم امری است که در جامعه محسوس بوده و از عوامل متعددی چون نوسانات قیمت ارز، بی‌انصافی برخی از تولیدکنندگان که سعی درفروش اجناس خود توسط واسطه‌ها دارند نشأت می‌گیرد که این امر سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای زندگانی مردم شده است.

وی بیان کرد: عدم نظارت کافی دستگاه‌های مسئول بر روند افزایش قیمت‌ها و همچنین وجود مسائل خارجی و حتی داخلی نیز در به وجود آمدن این تورم و گرانی بی تأثیر نبوده است و از سوی دیگر عمده مشکلات اقتصادی و گرانی بی‌رویه که در جامعه حاکم است ناشی از برخی مسائل داخلی است که برای حل این مشکلات کفایت لازم متأسفانه مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: مسئولان همه متوجه وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه هستند اما این متوجه بودن کاری را به‌پیش نمی‌برد و باید برای حل‌وفصل  این مشکلات  اقدام عملی مناسبی صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  شبستری  تصریح کرد: مسئولان و متولیان امور اقتصادی در جامعه می‌توانند با استفاده از نکته نظرات کارشناسان مجرب در امور اقتصادی با این افزایش‌های بی‌رویه قیمت‌ها مقابله کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم همه مشکلات موجود اقتصادی و معیشتی که زندگی مردم را نیز تحت تأثیر قرارداده اما مردم بهانه به‌دست مردم نخواهند داد و با حضور پرشور خود درصحنه دفاع از تمامیت نظام و انقلاب تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

تورم و فقر احساس شادی را در جامعه کاهش داده است

مشکلات اقتصادی تنها سفره خانوار را تهدید نکرده، بلکه حسرت شادی و تفریحی بدون دغدغه و راحتی را بر دل مردم ایران به خصوص جوانان گذاشته است و این نشان می‌دهد که مردم ایران دچار خیل عظیمی از مشکلات می‌باشند.

مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر  در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: احساس شادی و رضایت از زندگی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و فردی دارد و عجله داشتن برای کسب مال و منصب برای اهداف دنیوی سبب می‌شود که انسان احساس رضایت‌مندی قلبی از زندگی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: شرایط و اوضاع نابسمان اقتصادی چند ماه گذشته کشور باعث شده فقر، گرانی، تورم و بیکاری در جامعه افزایش پیدا کند و طبیعی است که فردی کار مناسب برای تامین مایحتاج خانواده خود را نداشته باشد، احساس شادی نخواهد کرد.

این مسئول معتقد است اگر در جامعه باورهای دینی و ارزش‌های انسانی به خوبی فرهنگ‌سازی شده باشد، افراد ثروتمندهم در برخورد با قشر ضعیف و فقیر جامعه احساس ناخوشایندی خواهند داشت چرا که می‌دانند موقیعیتی که الان افراد ثروتمند دارد ممکن است آرزوی خیلی از افراد بی‌بضاعتی باشد که توانایی رسیدن به آن را ندارند.

محمودی تاکید کرد: شادی اخروی مقدم بر شادی دنیوی است ولی احساس رضایت داشتن از زندگی دنیوی باعث می‌شود که اعتقاد به باورهای دینی و ارزشی فرد نیز تقویت شود و مسئولان باید با ایجاد زمینه های اشتغال و مهار تورم به احساس شادابی در مردم کمک کنند.
امام جمعه پیرانشهر، فقر و بیکاری را مهم‌ترین عامل بروز بسیاری از بیماریهای و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اگر نسل امروز که به سن رشد و بالندگی رسیده، کار و فعالیت اجتماعی مناسب نداشته باشد، بدون شک یا افسرده می‌شود یا به معضلات اجتماعی گرفتار خواهد شد که در درازمدت احساس خوش‌بینی به زندگی را در جوانان کاهش می‌دهد.

با توجه به بیانات ائمه جمعه و نماینده مردم  آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری مشکلات اقتصادی و فقر امان مردم را بریده، لذا نیاز است تا مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند تا حداقل مردم  نوروز 98 را به راحتی سپری کنند.

گزارش از: عرفان میرابی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید