10:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 10:47
کد خبر: 11551
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باریش:

قانون اساسی برای کاندیدشدن متوالی نمایندگان محدودیت ندارد

در قانون اساسی محدودیتی برای کاندیدشدن نمایندگان مجلس به صورت متوالی اعمال نشده است و به نظر نمی‌رسد این مصوبه بتواند مشکلی برای ثبت‌نام نمایندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای بیش از سه دوره متوالی ایجاد کند.
قانون اساسی برای کاندیدشدن متوالی نمایندگان محدودیت ندارد

سید هادی بهادری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش اظهار کرد: براساس قانون اساسی مشکلی برای کاندیداتوری نمایندگان در دوره‌های متوالی وجود ندارد چراکه آنچه مهم به نظر می‌رسد، رأی و خواسته مردم است.
وی با بیان اینکه موافق ممنوع بودن شرکت نمایندگان در انتخابات مجلس بیش از سه دوره متوالی نیست، گفت: وقتی مردم به یک نفر رأی می‌دهند نمی‌توان به خواسته مردم بی‌تفاوت شد و به نظر می‌رسد این مصوبه مشکلی برای ثبت‌نام نمایندگان بیش از سه دوره متوالی ایجاد نمی‌کند.
بهادری همچنین به طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: استانی‌شدن انتخابات می‌تواند کشور را به سمت شفاف‌سازی برده و نگاه‌های مسئولان را نسبت به موضوعات ملی کلان‌نگر کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: نگاه‌های موجود به مسائل کشور در این طرح از ریزبینی و تصمیم‌گیری‌های محفلانه به سمت دغدغه‌های ملی سوق داده می‌شود و این امر در شکوفایی و توسعه همه جانبه ملی می‌تواند اثربخش باشد.
وی همچنین به موضوع تحقق منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو اشاره و خاطرنشان کرد: کلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده و فعلا در انتظار تایید نهایی این شورا است که در صورت موافقت با آن آینده روشنی می‌توان برای رونق اقتصادی شهر ارومیه و استان ترسیم کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد لایحه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو در شورای نگهبان مورد تایید قرار گیرد، یادآور شد: عملی شدن این لایحه در استان، با برخورداری از مزایای قانونی سبب تسهیل در سرمایه‌گذاری در منطقه شده و مهم‌ترین موضوع در بحث واردات مواد اولیه است که از معافیت گمرکی برخوردار می‌شود و همین امر مقدمه رونق امور تجاری و اقتصادی است که زمینه را برای تبدیل شدن آذربایجان غربی به قطب‌های برتر فعالیت‌های اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید