05:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1397 - 10:42
کد خبر: 11550
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باریش:

استانی شدن انتخابات موجب پایمال‌شدن حقوق مردم در شهرهای کوچک می‌شود

استانی‌شدن انتخابات در آذربایجان غربی باعث می‌شود که نماینده توجه خود را به شهر ارومیه که داری جمعیت بیشتری است، معطوف کند و در نتیجه این موضوع منجر به پیشرفت و توسعه مرکز استان و محرومیت شهرستان‌های کوچک می‌شود.
استانی شدن انتخابات به ضرر استان است

«روح الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش‌نیوز، درخصوص استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: دلایل محکمی در خصوص آسیب‌های طرح استانی شدن انتخابات وجود دارد و شورای نگهبان نیز با علم بر این مسائل، چند مرتبه نسبت به این مصوبه روی خوش نشان نداده است.

وی با اشاره به آسیب‌های استانی‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌ها عدم رسیدگی و حضور فیزیکی نمایندگان در همه نقاط استان است. شما تصور کنید که مدت زمان طی کردن مسیر شمال تا جنوب استان چقدر است، در استان‌های کوچک مثل سمنان این مشکل وجود ندارد، اما در استان‌هایی همانند آذربایجان غربی امکان حضور در همه نقاط استان برای نماینده وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی استانی‌شدن انتخابات مجلس باعث رشد نامتوازن حوزه‌ها و شهر‌ها می‌شود، به طبع توجه نمایندگان به شهرستانی چون ارومیه با قریب به یک میلیون جمعیت از توجه به شهرستان‌های کوچیک و بخش‌ها و روستاها بیشتر خواهد بود، در نتیجه ارومیه رفته‌رفته به پیشرفت می‌رسد و مناطق کم جمعیت‌تر، در محرومیت خواهند ماند.

حضرت‌پور تاکید کرد: از سویی حضور فیزیکی نمایندگان نیز در حوزه‌های انتخابیه‌ای که عملا شناخت چندانی از آن ندارند کمتر می‌شود. همچنین انتخاباتی گسترده، بدون شک با ورود جریانات قدرت و ثروت بزرگتر همراه خواهد بود و ممکن است در برخی استان‌ها شکل قومیتی به خود بگیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید