20:31|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 - 11:58
کد خبر: 11546
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذرباجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

تعداد موسسات و خانه‌های قرآن در استان افزایش می‌یابد

در راستای ترویج آموزش قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ دینی تعداد موسسات و خانه قرآن شهری و روستایی در آذربایجان غربی افزایش می‌یابد.
تعداد موسسات و خانه‌های قرآن در استان افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی افزایش تعداد موسسات و خانه‌های قرآن روستایی و شهری با اهتمام جدی در سال جدید دنبال می‌شود و محدودیتی برای ثبت‌نام دریافت مجور فعالیت در این حوزه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 350 خانه قرآن شهری، روستایی و موسسه در حوزه آموزش مفاهیم دینی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: افراد متقاضی برای راه‌اندازی خانه قرآن و موسسه می‌توانند به سایت تلاوت مراجعه کرده و روند ثبت‌نام را در این سایت دنبال کنند تا مجوزهای لازم پس از بررسی شرایط صادر شود.
این مسئول، ادامه داد: مستند علما و روحانیون شاخص آذربایجان غربی که نقثش مهمی در اعتلای فرهنگ دینی استان داشته‌اند در حال ساخت است و تاکنون 7 قسمت از این مستند ساخته شده و با توجه به اینکه آذربایجان غربی بیش از 150 روحانی و عالم برتر و شاخص دارد روند ساخت این مستند به نام«ستارگان هدایت» ادامه دارد.
وی همچنین به برگزاری جشنواره‌های قرانی در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد که همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار و در همین راستا 40 محفل انس با قرآن برپاشد.
داداش زاده با بیان اینکه 34 عنوان برنامه متمرکز در دهه فجر انقلاب اسلامی در ارومیه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 140 روحانی مستقر در استان فعالیت دارند که نسیت فصلی آنها نیز در بهمن ماه جاری برگزار شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید