04:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 - 11:46
کد خبر: 11545
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش: 

تئاتر استان نیاز به بازبینی دارد

تئاتر و نمایش استان در مقایسه با سال‌های گذشته دچار اوفول شده است و باید بازبینی در این زمینه صورت گیرد تا وضعیت آن بهبود یابد و به تراز مورد قبول برسد.
تئاتر استان نیاز به بازبینی دارد

حجت الاسلام ناصر خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص وضعیت تئاتر در استان اظهار کرد: تمامی گروه‌های تئاتر استان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌باشد بخشی مرتبط با شهرداری و بقیه مطلق به بخش خصوصی است.
وی به تقویت بنیه هنری گروه‌های تئاتر در استان اشاره و افزود: برگزاری انتخابات انجمن تئاتر و نمایش در استان، برگزاری جشنواره سالانه تئاتر، تقویت و ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز در بخش نمایش و تئاتر، فراهم کردن بودجه و اعتبار و آسیب شناسی تئاتر و رفع ضعف‌های موجود تا حد زیادی در بهبود وضعیت تئاتر در استان تأثیر گذارخواهد بود.
وی افزود: همچنین تشکیل انجمن هنرمندان، با حضور تمامی آنان به صورت گسترده و معرفی بهترین‌های تئاتر استان به تهران از جمله برنامه‌های مورد نظر در این زمینه است.
حجت الاسلام خدایاری اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز در تقویت وضعیت تئاتر استان معرفی و تعریف پتانسیل‌ها و استعدادهای جوانان علاقمند در زمینه تئاتر و نمایش استان است که بتوانیم موانع موجود را حل کنیم تا ریزشی در گروه‌های تئاتر و نمایش استان وجود نداشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه افزود: باید در زمینه وضعیت تئاتر استان بازبینی صورت گیرد با توجه به اینکه آذربایجان غربی قابلیت و پتانسیل خوبی در زمینه تئاتر و نمایش دارد اما متاسفانه در مقایسه با وضعیت انجمن‌های نمایشی سایر استان‌ها از وضعیت قابل قبولی برخودار نیست و سطح انتظارات از این فراتر است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید