21:43|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 - 10:01
کد خبر: 11544
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

قطعه‌بندی مرغ در مراکز عرضه و فروش غیرقانونی است

تمیز کردن و بسته‌بندی مجدد گوشت مرغ و تماس آن با دست در مراکز عرضه و فروش، خلاف قانون است و در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
قطعه‌بندی مرغ در مراکز عرضه و فروش غیرقانونی است

کامیار داهیم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: با توجه به اینکه مواد غذایی و پروتئینی از حساسیت ویژه برخوردارند لذا شهروندان باید در حین خرید به تاریخ تولید و مصرف آن به دقت مشاهده کنند.
وی افزود: گوشت قرمز و سفید نیز جزو مواد غذایی و پروتئینی است که باید در خرید و مصرف آن موارد بهداشتی رعایت شود به جهت حساسیت بهداشتی مواد غذایی، مراکز عرضه مرغ حق این را ندارند که اجزای مرغ را از بسته بندی خارج و مجدد بسته بندی کنند.
داهیم اضافه کرد: بنابراین تمیز کردن گوشت مرغ و تماس آن با دست در مراکز عرضه و فروش، خلاف قانون است و در صورت مشاهده تخلف محسوب شده و پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در آذربایجان غربی 14 کشتارگاه وجود دارد که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند تمامی کشتارگاه‌ها واحد مخصوص بسته بندی دارند و افرادی که در این واحدها کار می‌کنند دارای کارت نظام سلامت هستند و تنها این واحدها مجاز به بسته بندی و قطعه بندی مرغ  و در انتها عرضه آن به مراکز فروش هستند.
داهیم گفت: تنها فروشندگانی که پروانه سوپر پروتئین و کارت بهداشت دارند مجاز هستند که اجزای مرغ را قطعه بندی و بسته بندی کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مرغ و گوشت و احتمال افزایش تخلفات، سازمان دامپزشکی اکیپ‌های نظارتی در سطح استان را افزایش داده است تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: گروه‌های نظارتی به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت هستند و در حال حاضر مشکل و تخلف خاصی در سطح استان مشاهده نشده است همچنین تاکنون وجود لاشه حرام در استان مشاهده و گزارش نشده است شهروندان نیز می‌توانند به‌طور معقولانه در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به سازمان دامپزشکی گزارش دهند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید