15:13|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397 - 09:47
کد خبر: 11543
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

وزن خالص میوه و شیرینی شامل وزن جعبه نمی‌شود

در راستای خالص‌سازی فروش میوه و شیرینی در بازار، باید وزن جعبه اقلام ذکر شده از وزن کلی توسط فروشندگان کم شود و خریدار هزینه مقدار خالص میوه و شرینی را پرداخت کند.
وزن خالص میوه و شیرینی شامل وزن جعبه نمی‌شود

علیرضا محمودی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروزی که از ابتدای بهمن ماه جاری شروع و تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه دارد، 21 اکیپ مشترک به صورت روزانه و هفتگی نظارت بر بازار کالاهای هدف را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دادستان و مدیران دستگاه‌های زیربط برای کنترل قیمت و نظارت جدی بر بازار کالاهای اساسی تشکیل یافته که در ایام عید این اقلام با قیمت‌های مناسب و بدون تخلف به دست عموم مردم برسد.
وی به سامانه نظارتی 124 برای دریافت شکایات و انتقادات مردمی برای جلوگیری از بروز تخلف در بین اصناف اشاره کرد و گفت: 2هزار تن پرتقال و یک‌هزار تن سیب برای شب عید خریداری شده و از سوی سازمان‌های مربوطه توزیع می‌شود و بازرسی‌ها برای خالص خریدی و خالص‌فروشی میوه شب عید توسط اکیپ‌های نظارتی انجام می‌شود.
محمودی افزود: از ابتدای بهمن ماه جاری تعداد 9 هزار و 622 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که از این تعداد 580 مورد با 664 نوع تخلف منجر به تشکیل پرونده شده که ارزش ریالی آن 3 میلیارد و 697 میلیون و 20 هزار و 422 ریال است.
دریافت 194 مورد گزارش مردمی از ابتدای بهمن ماه
این مسئول گفت: عمده بازرسی‌های انجام شده در طرح نوروزی شامل انواع نان با 14 درصد، پوشاک و کیف و کفش و مواد پروتئینی هر کدام با 12 درصد است که در این رابطه پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای انواع نان 22 درصد، خدمات عمومی 16 درصد، کیف و کفش با 15 درصد ذکر شده است.
وی افزود: از ابتدای بهمن ماه جاری تا 25 بهمن در قالب اجرای طرح نوروزی کنترل بازار 194 مورد گزارش مردمی دریافت شده که 46 درصد مورد رسیدگی قرار گرفته و از این تعداد شکایات 17 درصد از اصناف متخلف شناخته شده‌اند و منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه فروشندگان در همه صنوف موظف به درج قیمت بر روی کالا و ارائه فاکتور در زمان فروش هستند، به برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره با هدف عرضه کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز اشاره کرد و گفت: برای خالص‌سازی فروش در بازار وزن جعبه میوه از وزن کلی میوه کم می‌شود و این قانون شامل فروش شیرینی شده و در هنگام خرید باید وزن جعبه از وزن کلی شیرینی کم شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید