03:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 - 09:39
کد خبر: 11532
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبرداد:

توزیع رایگان 200 هزار اصل نهال در استان

دویست هزار اصل نهال در هفته منابع طبیعی در راستای توسعه فضای سبز و پوشش جنگلی در استان توزیع می‌شود.
توزیع رایگان200 هزار اصل نهال در استان

میر صمد سید موسوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: از 15 اسفند ماه جاری همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی  دویست هزار اصل نهال غیر مثمر به صورت رایگان در شهرهای مختلف استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی است، خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی 20 طرح زیر حوزه آبخیزداری که آماده هستند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
این مسئول گفت: بیش از 95 درصد مراتع استان ساماندهی شدند تا حفاظت و حراست از این سرمایه عظیم ملی به خوبی انجام شود و تمام مراتع استان اعم از ییلاقی و قشلاقی و ظرفیت‌های بهره‌برداری از آنها ساماندهی شدند.
موسوی یادآور شد: بیشترین اقدامی که آسیب جدی به مراتع می‌زند عدم رعایت ظرفیت مراتع از سوی بهره‌برداران است که در همین راستا تلاش شده ظرفیت اصلی مراتع مشخص و طبق آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با اشاره به تصویب اجرا طرح های مرتع داری در استان، افزود: نزدیک به 500 هزار هکتار از این طرح‌ها از طریق دفترخانه اسناد رسمی به اشخاص واگذار می‌شود که طبق قراردادهای موجود حفاظت از مراتع به صورت مشارکتی انجام می‌شود.
 مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی تصریح کرد: در طول سال یگان‌های حفاطتی در راستای حراست از جنگل‌ها و پوشش سبز و جنگلی گشت‌های نظارتی دارند و مردم می‌توانند هرگونه تخلف در این حوزه را با سامانه 1540 در میان بگذارند تا در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی شده و از هدر رفت منابع طبیعی توسط سودجویان جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید