10:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1397 - 15:31
کد خبر: 11530
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:

مسئولان در حل مشکلات با امید و نشاط تلاش و فعالیت کنند

به فرموده مقام معظم رهبری، نشاط بر اساس این است که مسئولان با امید به فعالیت و تلاش در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارند و با سرعت خلاء های به وجود آمده را حل کنند.
مسئولان در حل مشکلات با امید و نشاط تلاش و فعالیت کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ، در خطبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با تأکید بر رعایت تقوای الهی و تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله، بزرگداشت روز زن و مقام مادر اظهار کرد: در گذشته و جامعه جاهلی عرب ها، زنان از موقعیت و ارزش به خصوصی برخوردار نبودند در آن زمان ارزش و مقام زن به قدری ناچیز بود که دختران را در هنگام تولد زنده به گور می‌کردند.
وی افزود: در مجموع زنان اجازه حضور در اجتماع را نداشتند اما با ظهور اسلام جایگاه مرد و زن مشخص شد چرا که خداوند زن و مرد را با یک ارزش مساوی خلق کرده است. علارغم اینکه مسئولیت مرد و زن در جامعه متفاوت است اما ارزش آنان یکسان است.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: بر خلاف جامعه اسلامی، در جامعه غربی سنت ازدواج از ارزش و اهمیت صحیح برخوردار نیست و آنان بی عفتی در جامعه را رواج میدهنداز این رو امر ازدواج در جامعه اسلامی یک سنت مقدس است چرا که خداوند نیز در این باره میفرمایند: ازدواج، زن و مرد را کامل میکند و انسان را به کمال می رساند.
قریشی گفت: زنان و مادران در جامعه اسلامی جایگاه والایی دارند تربیت اشرف مخلوقات بر عهده مادر است و حفظ و احترام به مادران نیز خشنودی خداوند را در پی دارد.
حجت‌الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه افزود: خانواده‌ها با ثبت نام  فرزندانشان در حوزه های علمیه، و در راستای تبلیغ امر دین در اسلام در ثواب فرزندان خود در این زمینه شریک می شوند چرا که عالم دینی شدن در مقام خداوند از اهمیت زیادی برخوردار است.
حجت‌الاسلام قریشی به فرا رسیدن 14اسفند و روز نیکوکاری نیز اشاره و ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی استان در سال جاری با شعار «عیدی برای همه» آماده خدمت و دریافت کمک‌های مردمی می باشد.
وی اضافه کرد: دستگیری از فقرا و کمک کردن به آنان رضایت خداوند را جلب می‌کند کمک به مستمندان به صورت آشکار بلا را از انسان دور میکند همچنین دستگیری از فقرا به صورت پنهانی باعث خشنودی خداوند میشود و امر بسیار پسندیده ای است.
قریشی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند: مسئولان باید با نشاط و امید به مردم خدمت کنند و از نا امیدی دوری کنند تا دشمنان بدانند که ایران اسلامی با تمام قوا از مشکلات عبور خواهد کرد.
وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، نشاط بر اساس این است که مسئولان با امید به فعالیت و تلاش در راستای حل  مشکلات مردم قدم بردارند و با سرعت خلاء های به وجود آمده را حل کنند از این رو انتظار می‌رود تمامی مسئولان اجرایی با همکاری و همیاری دست در دست هم دهند تا مردم با سختی و مشقت زندگی را سپری نکنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: بانوان در جامعه ارزش والایی دارند و نباید از چهره  آنان به عنوان تبلیغ کار و اجرای برنامه‌های تبلیغی استفاده شود چرا که این امر گناه و شایسته استان و شهرستان نیست.
 خانواده‌ها از سبک زندگی فاطمی الگو بگیرند 
حجت‌الاسلام مجاهدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم ، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته نیز اظهار داشت:  در جامعه امروزی دختران از کشورهای غربی الگو میگیرند که متاسفانه این امر کار ناپسندی است و نسل های آینده را تهدید می‌کند.
وی افزود:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یک شخصیت کامل در جهان اسلام است به همین جهت تمامی مسلمانان چه زن و مرد باید از زندگی این حضرت الگو بگیرند و راه و رسم فاطمی و ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید