04:22|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1397 - 13:18
کد خبر: 11528
امام جمعه پیرانشهر در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

تورم و فقر احساس شادی را در جامعه کاهش داده است

بالارفتن بی‌رویه قیمت خدمات و کالاها در سال‌جاری که باعث افزایش تورم و فقر در کشور شده احساس شادی را در جامعه کاهش داده است.
 تورم و فقر احساس شادی را در جامعه کاهش داده است

مصطفی محمودی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: احساس شادی و رضایت از زندگی ریشه در اعتقادات و باورهای دینی و فردی دارد و عجله داشتن برای کسب مال و منصب برای اهداف دنیوی سبب می‌شود که انسان احساس رضایت‌مندی قلبی از زندگی نداشته باشد.
وی تاکید کرد: شرایط و اوضاع نابسمان اقتصادی چند ماه گذشته کشور باعث شده فقر، گرانی، تورم و بیکاری در جامعه افزایش پیدا کند و طبیعی است که فردی کار مناسب برای تامین مایحتاج خانواده خود را نداشته باشد، احساس شادی نخواهد کرد.
این مسئول معتقد است اگر در جامعه باورهای دینی و ارزش‌های انسانی به خوبی فرهنگ‌سازی شده باشد، افراد ثروتمندهم در برخورد با قشر ضعیف و فقیر جامعه احساس ناخوشایندی خواهند داشت چرا که می‌دانند موقیعیتی که الان افراد ثروتمند دارد ممکن است آرزوی خیلی از افراد بی‌بضاعتی باشد که توانایی رسیدن به آن را ندارند.
محمودی تاکید کرد: شادی اخروی مقدم بر شادی دنیوی است ولی احساس رضایت داشتن از زندگی دنیوی باعث می‌شود که اعتقاد به باورهای دینی و ارزشی فرد نیز تقویت شود و مسئولان باید با ایجاد زمینه های اشتغال و مهار تورم به احساس شادابی در مردم کمک کنند.
امام جمعه پیرانشهر، فقر و بیکاری را مهم‌ترین عامل بروز بسیاری از بیماریهای و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اگر نسل امروز که به سن رشد و بالندگی رسیده، کار و فعالیت اجتماعی مناسب نداشته باشد، بدون شک یا افسرده می‌شود یا به معضلات اجتماعی گرفتار خواهد شد که در درازمدت احساس خوش‌بینی به زندگی را در جوانان کاهش می‌دهد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید