03:34|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1397 - 12:00
کد خبر: 11525
رئیس سازمان مدیریت ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه:

میدان میوه و تره‌بار ارومیه به خارج از شهر منتقل می‌شود

وسعت و تعداد غرفه‌های میدان میوه و تره بار ارومیه فعلی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و از این رو مراحل انتقال آن به خارج از شهر در وسعت بیشتر در حال انجام است.
میدان میوه و تره‌بار ارومیه به خارج از شهر منتقل می‌شود

غلامرضا حافظی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: روند انتقال میدان میوه و تره‌بار ارومیه به محل جدید در مرحله نقل و انتقالات اسناد قرار دارد و این میدان در زمینی به مساحت 58 هکتار در جاده شهید کلانتری مستقر می‌شود.  
 وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی میدان میوه و تره بار ارومیه در حال حاضر در زمینی به مساحت 13 هکتار و بیش از 300 غرفه پاسخگوی نیاز شهری نیست و اهتمام جدی برای انتقال آن به مکانی با وسعت بیشتر وجود دارد تا خدمات ارائه شده با کیفیت بهتر به مردم ارائه شود.
این مسئول همچنین به اقدامات زیرساختی برای ساماندهی میدان دواب ارومیه اشاره کرد و افزود: از برنامه های اتی سازمان ساماندهی این مکان برای ایجاد سهولت بیشتر در کسب و کار افرادی است که در این میدان اقدام به خرید و فروش احشام می‌کنند.
حافظی در رابطه با ساماندهی دست‌فروشان در مناطق مختلف شهر، یادآور شد: مکان یابی در بیش از 50 نقطه برای استقرار دستفروشان انجام شده و پس از اتمام مرحله ثبت‌نام که از 5 اسفند آغاز شده کارت شناسایی فعالیت و لباس‌های فرم ویژه در اختیار دست‌فروشان گذاشته می‌شود تا این افراد راحت‌تر بتوانند امرار و معاش داشته باشند.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای ساماندهی دستفروشان خیابان ها و معابر شهری با حضور دستگاه‌ها و سازمانهای متولی در چندماه اخیر به صورت جدی برگزار شده است، اضافه کرد: برنامه‌های شهرداری در راستای سهولت بخشیدن به خدمات شهری است و در این مسیر قصد ندارد که خللی در کسب امرو و معاش افراد ایجاد کند.
رئیس سازمان مدیریت ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ارومیه در پایان به واگذاری غرفه به عاملان و فروشندگان اقلام آتش‌بازی مجاز اشاره کرد و گفت: در آستانه سال‌نو برای اینکه مانعی در کسب روزی دست‌فروشان ایجاد نشود، طبق قرارداد بخش خصوصی و شهرداری ارومیه در خیابان امام ارومیه مکانی برای فعالیت دست‌فروشان در آستانه عید درنظر گرفته شده تا این افراد از 10 اسفند ماه تا 5 فرودین ماه سال جدید در این مکان فعالیت داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید