19:08|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اسفند 1397 - 10:28
کد خبر: 11523
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه:

موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد در هفتمین دوره مسابقات ملی پل فولادی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در هفتمین دوره مسابقات ملی پل فولادی و در بخش کاراترین پل، مقام اول را به خود اختصاص دادند.
موفقیت دانشجویان دانشگاه آزاد در هفتمین دوره مسابقات ملی پل فولادی

حمید سعیدیان عضو تیم اعزامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با بیان اینکه در هفتمین دوره مسابقات ملی پل فولادی در دو مرحله اقتصادی ترین پل و کاراترین پل انجام شد اظهار کرد: در قسمت کاراترین پل که سخت‌ترین و با ارزش‌ترین قسمت مسابقه بود، هر پلی که می‌توانست تحت بار حدود 1500 کیلو گرمی خیز کمتر با وزن کمتر و همچنین کمترین جابجایی را تحت بار عرضی داشت، برنده مسابقه می‌شد.
وی افزود: در این قسمت، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه توانست با خیز 1 سانتی‌متر و جابجایی جانبی یک سانتی‌متر بهترین عنوان و مقام اول را به دست بیاورد.
این دانشجوی دکتری سازه واحد ارومیه با اشاره به هدف برگزاری این مسابقات عنوان کرد: در منطقه ییلاقی میگون قرار بود بر روی رودخانه میگون پلی به منظور دسترسی راحت همشهریان ساخته شود و این مسابقه جهت تعیین برترین و مناسب ترین ایده برای این پل بوده است.
وی تصریح کرد: شرکت کنندگان موظف بودند مدل واقعی پل پیشنهادی خود را در مقیاس 1:10 ساخته تا این مدل‌ها در شرایط شبیه سازی شده مورد آزمایش، پایداری، مقاومت و عملکرد، تحت بارهای استاندارد ثقلی و جانبی قرار گیرند.
سعیدیان با تاکید بر اینکه تمام تیم‌ها و اساتید شرکت کننده از اساتید به نام رشته عمران و مدعی کسب عنوان بودند خاطرنشان کرد: سازه طراحی شده توسط دانشجویان واحد ارومیه بدون هیچ گونه اسپانسر توانست در بین دانشگاه‌های مطرح کشور این مقام را به دست آورد.
وی در پایان با بیان اینکه در این گونه مسابقات و جشنواره‌ها عیار دانشگاه‌ها مشخص می‌شود که چقدر بنیه علمی دارند و قادرند خود را مطرح نمایند تصریح کرد: واحد ارومیه در رشته های فنی مهندسی و به ویژه عمران دارای سطح بسیار بالایی بوده و از دانشگاه‌های شاخص محسوب می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید