07:34|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 - 14:32
کد خبر: 11513
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

لزوم توجه به سبک فاطمی در تربیت فرزندان

مادران امروز برای کامیابی در تربیت انسان‌های شایسته به جامعه اسلامی باید از سبک زندگی فاطمی الگوگیری کنند.
لزوم توجه به سبک فاطمی در تربیت فرزندان

حجت‌الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به شاخصه‌های مقام والای مادر، اظهار کرد: در قرآن کریم نیز آیات متعددی در خصوص ارزش و جایگاه  والدین وجود دارد.
وی گفت: مادران برای تربیت و پرورش فرزندان خود سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند، اگر کسی بخواهد حق مادر خود را ادا کند حتی نمی‌تواند یک لحظه سختی مادر در دوران بارداری را جبران کند. 
این مسئول افزود: در روایات از امام محمد باقر(ع) نقل شده است که می‌فرمایند: «انسان سعادتمند وعاقبت بخیراز رحم مادر سعادتمند و روسفید متولد می شود» این روایات عمق جایگاه و اهمین مقام زن و مادر را در فرهنگ اسلامی به تصویر می کشد.
حجت الاسلام برادری با اشاره به لزوم توجه به سبک زندگی فاطمی در عصر حاضر، تصریح کرد: مادران نقش بسزایی در تربیت فرزندان و همسرداری در خانواده دارند رفتار و برخورد مادر تأثیر زیادی در خانواده و جامعه دارد و با چیز دیگری قابل مقایسه نیست همان گونه که مادران شهید با تربیت فرزندان صالح مقام والایی در جامعه دارند.  
امام جمعه تکاب، در پایان عنوان کرد: مادران امروز در تربیت نسل مومن و متعهد باید از رفتارهای بانوی بزرگ اسلام سرمشق و الگوگیرند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید