00:36|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 - 11:11
کد خبر: 11506
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر با احداث کمربندی دوم ارومیه

احداث کمربندی دوم ارومیه که هم‌اکنون پارت اول 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد می‌تواند از گسترش بی‌رویه شهر در مناطق حاشیه‌ای جلوگیری می‌کند.
جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر با احداث کمربندی دوم ارومیه

محمدرضا علیزاده امامزاده، در گفت و گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: پارت اول اول کمربندی دوم ارومیه در حال حاضر از 55 درصد پیشرفت فیزکی برخوردار است و مطالعات عملیاتی پارت دوم به اتمام رسیده است.
وی افزود: برای اتمام پارت اول و دوم کمربندی دوم ارومیه 500 میلیارد تومان اعتبار از سوی شورای شهر مصوب شده است و هم‌اینک این پروژه در مرحله شروع مطالعات پارت سوم قرار دارد.
علیزاده خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی دکل‌های برق موجود در مسیر احداث کمربندی دوم ارومیه با شرکت تولید نیروی برق آذربایجان که در تبریز قرار دارد مکاتبات لازم انجام شده و هزینه این جابجایی از محل واگذاری زمین‌های شهرداری انجام می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه کمربندی دوم ارومیه از ابتدای جاده سرو آغاز شده و قرار است مسیرهای جاده باغ‌رضوان را به جاده انهر، سپس به جاده تفرجگاه بند متصل کرده و همچنین در مسیر جاده بند تا جاده اشنویه امتداد داشته باشد، تصریح کرد: ادامه کمربندی دوم ارومیه در سال‌های آینده احداث می‌شود تا جاده اشنویه را مجددا به جاده سرو اتصال دهد.
وی گفت: عملیاتی‌شدن این طرح که ارومیه را در درون یک کمربند سبز قرار می‌دهد در سال‌های آتی انجام شود.
علیزاده با اشاره به اینکه تمامی محدوده‌های واقع در کمربندی دوم ارومیه درختکاری شده و فضای سبز شهری در آن ایجاد می شود، کاهش بار ترافیکی داخل شهر را از مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: کمربندی دوم ارومیه در کنار مقابله با تفکیک‌های غیر مجاز اراضی شهری از گسترش بی‌رویه شهر در مناطق حاشیه‌ای جلوگیری می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید