11:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1397 - 09:46
کد خبر: 11505
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تشکیل 119 فقره پرونده تخلف در بازرسی از انبارکالاهای اساسی

از ابتدای سال تا بهمن ماه جاری در بازرسی از انبارهای ذخیره کالاهای اساسی، 119 مورد تخلف ثبت و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است.
 تشکیل 119 فقره پرونده تخلف در بازرسی از انبارکالاهای اساسی

علیرضا محمودی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه نزدیک به 3 هزار 566 مورد بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی در سطح استان صورت گرفته است.
این مسئول با تصریح اینکه از تعداد بازرسی‌های انجام شده 119 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی شده است، اضافه کرد: صاحبان انبارهای کالاهای اساسی موظف به ارائه گزارش منظم از موجودی انبار هستند.
محمودی خاطرنشان کرد: 50 فقره از بازرسی‌های انجام شده در مورد احکتار کالاهای اساسی است که پرونده تخلف آنها تنظیم و به دستگاه‌های قضایی ارجاع داده شده و ارزش ریالی این تعداد پرونده در رابطه با احتکار بالغ بر 78 میلیارد ریال تعیین شده است.
وی افزود: پرونده تخلفات احتکار مربوط به موادغذایی برنج، شکر، تخم مرغ، ماکارونی، حبوبات و سایر اقلام مانند روغن موتور، لاستیک و انواع شوینده‌ها است.
این مسئول همچنین ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با تخلفات صنفی انبارهای ذخیره کالا را بالغ بر 799 میلیارد و 270 میلیون و 111 هزار و 124 ریال عنوان کرد.
محمودی یادآور شد: نمایشگاه‌های فروش بهاره در سطح استان تا فروردین ماه برپا هستند تا مردم بتوانند در کنار خرید آسان و با قیمت مناسب از کالاهای ایرانی استفاده کنند چراکه اصل مهم در توسعه امروز استان حمایت از تولید داخلی است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، در پایان با تاکید بر اینکه فروشندگان در هر کالایی ملزم به درج قیمت روی کالا و ارائه فاکتور فروش هستند، تصریح کرد: فرهنگ خرید کردن براساس دریافت فاکتور فروش باید در بین مردم نهادینه شود تا از این طریق بتوان از تخلفات صنفی جلوگیری کرده و حقوق مصرف کننده ضایع نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید