03:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1397 - 13:07
کد خبر: 11500
رئیس اداره امور شعب بانک ملی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

روند واگذاری واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران تابع بانک مرکزی است

روند واگذاری واحدهای تولیدی به سرمایه گذاران تابع قانون و مقررات تصویب شده در بانک مرکزی است و این روند خارج از اراده استانی می‌باشد.
روند واگذاری واحدهای تولیدی به سرمایه گذار تابع بانک مرکزی است

حبیب‌الله غالب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص روند حمایت بانک از سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی، اظهار کرد: روند واگذاری واحدهای تولیدی به  سرمایه گذاران تابع قانون و مقررات تصویب شده در بانک مرکزی است و این روند خارج از اراده استانی می‌باشد.

وی با اشاره به ملک‌ هایی که در تملک بانک است و سرمایه‌گذار قصد خریداری آن را دارد، بیان کرد: اگر سرمایه گذاری می‌خواهد ملکی را که در تملک بانک است را خریداری کند، باید این روند را از طریق شرکت در مزایده دنبال و خریداری کند به شرطی که ملک در تملک بانک باشد.

غالب در خصوص منع قانونی بانک برای واگذاری واحدهای تولیدی به سرمایه‌گذار که در تملک بانک نیستند ادامه داد: برای بانک منع قانونی دارد که ملک یا واحد تولیدی را که در تملک خود ندارد به سرمایه‌گذار واگذار نماید به همین دلیل سرمایه گذار باید طبق مقررات قانونی پیش برود.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سرمایه گذار صرفا به خاطر در دست داشتن اعتبارات لازم نمی‌تواند روی ملک یا واحد تولیدی که در تملیک بانک نیست سرمایه‌گذاری کند،باید بعد از تملیک و سندی که به نام بانک ثبت می‌شود و با شرکت در مزایده ای که بانک برگزار می‌کند سرمایه‌گذار چه شخص حقیقی باشد یا حقوقی در صورت برنده شدن در مزایده، عمل سرمایه گذاری را انجام می‌دهد.

وی افزود: تا زمانیکه واحدهای تولیدی یا ملکی بحث ورود سرمایه‌گذار را دارند ، به تملک بانک در نیایند عملا سرمایه گذاری چنین واحدهایی منتفی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید