00:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 - 09:57
کد خبر: 11479
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش: 

تالار مرکزی ارومیه، امسال افتتاح نمی‌شود

مقرر شده بود پروژه تالار مرکزی در سال 97 افتتاح شود اما به دلیل مشکلات متعدد و نبود اعتبارات مورد نیاز این امر محقق نشد که امیدواریم در صورت تأمین بودجه، سال آینده این پروژه فرهنگی افتتاح و به بهره برداری برسد.
افتتاح تالار مرکزی ارومیه

حجت الاسلام ناصر خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص آخرین وضعیت تالار مرکزی ارومیه اظهار کرد:  پروژه تالار مرکزی ارومیه نزدیک به 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبارات مورد نیاز بخش تجهیز این پروژه  تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: مقرر شده بود پروژه تالار مرکزی در سال 97 افتتاح شود اما به دلیل مشکلات متعدد و نبود اعتبارات مورد نیاز این امر محقق نشد که امیدواریم در صورت تأمین بودجه، سال آینده این پروژه فرهنگی افتتاح و به بهره برداری برسد.
حجت الاسلام خدایاری در ادامه تصریح کرد: هدف از تأسیس تالار مرکزی این است که  بتوانیم گروه‌های هنری و اصحاب فرهنگی را حمایت کرده و با ایجاد یک فضای گسترده نیاز هنرمندان را در رشته‌های مختلف هنری تأمین کنیم.
وی افزود: به همین جهت فضای مناسبی برای هر بخش هنری در تالار مرکزی منظور شده است.  

مقدار زمینی که به این تالار اختصاص یافته 12 هزار و 40 متر مربع می‌باشد که زیر بنای آن 18 هزار و 200 متر مربع است. این تالار دارای 2 بخش تخصصی بوده که یکی سالن نمایش می‌باشد که ظرفیت 200 نفر را دارد و دیگری سالن موسیقی است که بدون استفاده از ابزار آلات صوتی می تواند موسیقی اجرا کند. گفتنی است تالار مرکزی ارومیه جزء پنج تالار بزرگ کشور است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید