13:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1397 - 14:16
کد خبر: 11477
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت‌وگوبا باریش خبر داد: 

افتتاح پروژه‌های آبرسانی دریاچه ارومیه در اسفند ماه

برای اینکه تراز دریاچه ارومیه ثابت بماند باید پروژه‌های آبرسانی افتتاح شود برخی از پروژه‌های آبرسانی به دریاچه ارومیه، هفته دوم اسفند با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 
افتتاح برخی پروژه‌های آبرسانی دریاچه ارومیه در اسفند ماه

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر رها سازی آب از سد مهاباد با 30 میلیون متر مکعب، و از سد شهید کاظمی بوکان با 130 میلیون متر مکعب به سمت دریاچه ارومیه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم رها سازی آب سدها به سمت دریاجه در مجموع 345 میلیون متر مکعب آب رها سازی صورت گرفته افزود: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270/80 سانتی متر است که نسبت به مشابه سال گذشته 33 سانتی متر افزایش تراز دارد همچنین وسعت دریاچه 2 هزارو 345 کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته 380 کیلومتر مربع افزایش وسعت دارد و حجم آب موجود در دریاچه ارومیه نیز 2میلیاردو 130 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته 710 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.
سرخوش ادامه داد: در مرحله اول رها سازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه 156 میلیون متر مکعب رها سازی انجام شده بود که در مجموع  345 میلیون متر مکعب در مرحله  اول و دوم رها سازی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه مرحله سوم نیز بعد از ابلاغ منابع مصارف انجام خواهد شد تصریح کرد: دلیل اینکه تراز دریاچه ارومیه افزایش داشته این است که تمامی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه لایه روبی شده است و اتصال رودخانه‌های اصلی که از جنوب دریاچه به پیکره هدایت می‌شود با اتصال 25 کیلومتر است. 
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: برای اینکه تراز دریاچه ارومیه ثابت بماند باید پروژه‌های آبرسانی افتتاح شود از این رو مقرر شده برخی از پروژه‌های آبرسانی به دریاچه ارومیه، هفته دوم اسفند با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید