00:28|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1397 - 11:46
کد خبر: 11472
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

هند و پاکستان بازار هدف تیم اقتصادی آذربایجان‌غربی

‌تجارت فرامرزی یک پدیده نو برای تجارت است و تیم اقتصادی استان برای سال آینده بازار هند و پاکستان را جزو بازار‌های هدف صادراتی خود قرار می‌دهد.
هند و پاکستان بازار هدف تیم اقتصادی آذربایجان‌غربی

رضا حسینی درگفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش؛ در خصوص مراودات تجاری و صادرات اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن ٩ بازارچه و پایانه مرزی یک ششم پایانه‌های صادرات و واردات کشور را به خود اختصاص داده که این یک ظرفیت برای توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه قابلیت و شرایط مرزی آذربایجان غربی بسیار ویژه است، بیان کرد: باید از قابلیت‌های مرزی و جغرافیایی منطقه و استان به خوبی استفاده شود تا بتوانیم با معرفی این منطقه به سرمایه‌گذاران زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه اقتصادی باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: تجارت فرامرزی یک پدیده نو برای تجارت است و تیم اقتصادی استان برای سال آینده بازار هند و پاکستان را جزو بازارهای هدف صادراتی خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام‌شده درزمینه مراودات تجاری استان تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم افزایش مراودات تجاری با دیگر کشورهای همسایه، برگزاری جلسات مستمر کارگروه صادرات غیرنفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان و طرح مسائل و مشکلات مراودات تجاری می‌باشد که زمینه‌ساز رشد و توسعه روزافزون اقتصادی در آذربایجان غربی است.

حسینی در خصوص افزایش تجارت با عراق و آذربایجان افزود: برای توسعه صادرات و مراودات اقتصادی با  کشورهای عراق و آذربایجان می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه‌های عرضه و فروش کالا در این دو کشور بسترهای لازم رونق اقتصادی را فراهم کنیم.

وی اذعان کرد: برنامه‌ریزی جهت سفرهیات اقتصادی به ترکیه و بازدید از تأسیسات بندری طرابزون ترکیه درراستای توسعه مبادلات و مراودات تجاری فیمابین ترکیه و ایران و همچنین برگزاری نشست‌های فی‌مابین  استانداران و معاونان امور اقتصادی استان‌های اربیل اقلیم کردستان عراق با آذربایجان غربی و طرح اهم موانع و چالش‌ها در مراودات مرزی از طریق پایانه‌های مرزی تمرین، کیله سردشت از دیگر برنامه‌ها برای توسعه مبادلات تجاری و صادراتی استان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید