09:12|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1397 - 11:09
کد خبر: 11470
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

آذربایجان غربی در استرداد مالیات رتبه هفتم را دارد

آذربایجان غربی در راستای حمایت از تولید داخلی و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی شفاف در استرداد مالیات امسال رتبه هفت کشوری را داشته است.
آذربایجان غربی در استرداد مالیات رتبه هفتم را دارد

حسن کوماسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، امسال رقم استرداد مالیاتی در آذربایجان غربی را بالغ بر بیش از 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون دستور پرداخت 18 میلیارد تومان برای استرداد مالیات به پتروشیمی مهاباد صادر شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که تمامی فرایندهای مربوط به صادرات از پرداخت مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت مالیات پزشکان باید ابتدا زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا میزان فرارهای مالیاتی که در هر صنفی انکان وقوع آن وجود دارد، کمتر اتفاق بیفتد چراکه مهم‌ترین کارکرد مالیات، شفافیت اقتصادی و کمک به کاهش شکاف طبقاتی است.
این مسئول با بیان اینکه وجود تمام اصناف برای حیات اقتصادی هر کشوری ضرورت دارد، افزود: برای پزشکان راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه در مطب‌ها تعریف نشده بود اما این مطلب صرفا به معنی عدم لزوم دستگاه کارت‌خوان در مطب پزشکان نیست.
کوماسی تاکید کرد: خرید سکه به هر تعداد که باشد مشمول پرداخت مالیات است و افرادی که در معامله سکه فعالیت دارند باید مالیات معاملات خود را پرداخت کنند، مالیات براساس تراکنش‌های بانکی وصول می‌شود.
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سامانه 120 رصدکننده تمامی فعالیت‌های اقتصادی در کشور است، خاطرنشان کرد: 98 درصد مردم در کشور به دلیل شفافیتی که معاملات تجاری و مالی خود دارند، نباید نگران رصد فعالیتشان باشند.
کوماسی تصریح کرد: در جامعه هرکسی درآمدش بالاتر از آستانه معافیت باشد ملزم به پرداخت مالیات است و افرادی که هم معاف از پداخت مالیات هستند، تراکنش آنها در جهت شناسایی فراریان مالیاتی رصد می‌شود.
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی، تصریح کرد: نقطه ثقل قانون مالیات کشور ماده 169 و 162 است که اگر به درستی اجرا شود و بانک‌های اطلاعاتی را تغذیه کند درصد فرار مالیاتی در کشور در هر صنفی که باشد که صفر می‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید