13:15|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1397 - 14:54
کد خبر: 11462
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

مشکلات عظیم شهری مانع جدی تحقق ارومیه 2020 است

با توجه به اینکه ارومیه با مشکلات عظیمی دست و پنجه نرم می‌کند از این رو عدم حل این مشکلات مانع جدی برای تحقق اهداف ارومیه 2020 است.
مشکلات عظیم شهری مانع جدی ارومیه 2020 است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد خلیل‌ پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص ارومیه 2020 که چند سالی است مطرح شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارومیه با مشکلات عظیمی دست و پنجه نرم می‌کند از این رو عدم حل این مشکلات مانع جدی برای تحقق اهداف ارومیه 2020 است.

وی بیان کرد: زیرساخت‎های لازم برای تحقق اهداف ارومیه 2020 وجود ندارد و  تنها تشکیل دبیرخانه برای این امر که شهری در جهان مطرح و بتواند برای توسعه شهری موثر واقع شود، کار را به جایی نخواهد برد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه می‌توان ارومیه را از لحاظ ورزش والیبالی و میراث فرهنگی در 2020 مطرح کرد، افزود: با توجه به اینکه مسابقات جانی والیبال سال آینده در ارومیه برگزار می‌شود می‌توان از این ظرفیت عظیم ورزشی برای شناساندن هر چه بهتر ارومیه در جهان بهره برد چرا که والیبالیست‌های مطرح والیبال ایران، اهل ارومیه بوده و به عنوان  لژیونردر باشگاه‌های مطرح جهان بازی می‌کنند.

وی گفت: همچنین می‌توان ارومیه را در 2020 از لحاظ میراث تاریخی و حتی صنایع غذایی معروف و گرانبهایی که دارد از جمله وجود «یرالما کبابی» و صنایع تاریخی گوگ تپه که این صنایع اکنون در موزه لوور فرانسه نگهداری می‌شوند به جهان معرفی کرد.

خلیل پور ادامه داد: متاسفانه در راستای تحقق اهداف 2020 و معرفی هر چه بیشتر ارومیه از لحاظ ورزشی، فرهنگی و گردشگری نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم. از این رو بعید به نظر می‌رسد که ارومیه 2020 به اهداف مدنظر برسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید