22:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1397 - 12:06
کد خبر: 11455
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان‌غربی:

دومین یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود

دومین یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی در روز 6 اسفند و به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی در ارومیه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان است.
یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی

یعقوب پوراسد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ با اشاره به اینکه سال گذشته پیکر مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی به خاک سپرده شدند اظهار کرد: در یک سال گذشته این دانشگاه تلاش ‌کرد تا یادمان شهدای گمنام را پیش از سالگرد تدفین این عزیزان احداث کند بنابراین در شب وفات حضرت ام‌البنین(ع) عملیات عمرانی این یادمان به پایان رسید و اماده افتتاح شد.

وی تصریح کرد: افتتاح رسمی یادمان شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی در تاریخ 6 اسفند ماه برگزار شده و همزمان با آن، دومین یادواره شهدای غواص استان در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شده و ضمن بهره مندی از سخنان تعدادی از مدعووین ملی و استانی، سردار سوداگر از فرماندهان غواصان عزیز در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از سخنرانان اصلی مراسم به خاطره‌گویی خواهد پرداخت.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدای غواص گفت: هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان است چون دشمنان نظام اسلام یتلاش بسیاری برای ناامیدی مردم و دانشگاهیان انجام داده و می دهند اما به فضل الهی نقطه قوت جامعه اسلامی، وجود اعتقادات و باورهای دینی قوی در بین احاد جامعه است و با توجه به اینکه دشمن تلاش بسیاری در سستی اعتقادات دینی در جامعه انجام می‌دهد بنابراین برگزاری این گونه یادواره‌ها ضرورت دارد.

وی با تاکید بر«الگوسازی» در بین جوانان و دانشگاهیان افزود: باید شهدای قهرمان را که به عنوان بهترین الگو در جامعه مطرح هستند به دانشجویان معرفی کرد چون اگر الگوسازی درستی در جامعه انجام نشود، دشمنان الگوهای دیگری را معرفی می‌کنند که به ضرر جوانان و در نهایت مایه خسارت جامعه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید