رواج مصرف‌گرایی نسل آینده را تهدید می‌کند
  • 1397/12/2 11:41:09
  • 11453
امام جمعه میاندوآب در گفت‌وگو با باریش:

رواج مصرف‌گرایی نسل آینده را تهدید می‌کند

روحیه مصرف‌گرایی در هر جامعه‌ای که باشد جامعه را به سمت نگرانی سوق می‌دهد از این رو با وجود گسترش فراگیر مصرف گرایی، این امر نیازمند یک فرهنگ‌سازی عمیق در سطح جامعه را می‌طلبد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص گسترش مصرف‌گرایی در جامعه اظهار کرد: امروزه در جامعه شاهد مقوله مصرف‌گرایی بیش از حد و بی رویه هستیم و این امر آثار مخربی را بر جای گذاشته است. 
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مصرف‌گرایی اشاره و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز به پرهیز از مصرف‌گرایی در بین خانواده‌ها اشاره و در راستای پرهیز از اسرف تأکید کرده است.
وی افزود: در قرآن کریم نیز به دوری از مصرف‌گرایی اشاره شده است اما متاسفانه روز به روز شاهد گسترش آن در جامعه هستیم.
حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: خانواده‌ها با خرید وسایل و کالاهای غیراساسی، اسراف را در بین خانواده خود به عنوان یک فرهنگ غلط رواج می‌دهند که این امر ناپسندی است.
وی گفت: در ادارات نیز تعادل در مصرف وجود ندارد و اقلام غیر مصرفی به صورت قابل توجهی در ادارات افزایش یافته است. خانواده‌ها در خرید جهیزیه و مراسمات عروسی نیز دچار مصرف‌گرایی شده و این خطری است که نسل آینده را به شدت تهدید می‌کند.
وی ادامه داد: دید فرهنگی افراد جامعه به این قضیه فراگیر، باید تغییر کند و روش‌های تربیتی نادرست جامعه اصلاح شود متاسفانه چشم وهم چشمی در بین اقشار مختلف مردم رواج دارد و این فرهنگ نادرست باید در بین خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و حل شود
وی در خصوص آثار مخرب مصرف گرایی در جامعه اشاره و تصریح کرد: روحیه مصرف‌گرایی در هر جامعه‌ای که باشد جامعه را به سمت نگرانی سوق می‌دهد از این رو با وجود گسترش فراگیر مصرف‌گرایی، فرهنگ‌سازی عمیق را در سطح جامعه می‌طلبد.


کلید واژه ها:
  • باریش نیوز
مطالب مرتبط
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  • باریش نظراتی را که حاوی توهین ویا کلمات رکیک است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.