22:48|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1397 - 11:34
کد خبر: 11452
محبوبیت سریال آداخلی برای مخاطبان با وجود پخش مکرر:

صداوسیمای استان از ساخت سری سوم «سریال آداخلی» ممانعت می‌کند

سریال آداخلی براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته محبوب‌ترین سریال استانی در سال‌های اخیر است، محبوبیت این سریال در بین مردم سبب پخش چندین باره آداخلی از صداوسیمای استانی آذربایجان غربی شده است.
سریال آداخلی 3

 سرویس فرهنگی باریش‌نیوز؛ چند وقتی است که استقبال مردم از تماشای برنامه‌ها و سریال‌های رسانه ملی به شدت کاهش یافته و در این میان شبکه استانی آذربایجان غربی نیز به تبع از شرایط حاکم بر جامعه و دید منفی که مردم کشور به رسانه ملی پیدا کرده‌اند با کاهش بیننده مواجه شده است. ولی موضوع جالبی که شاید نظر بسیاری را جلب کند، پخش چندین باره سریال آداخلی 2 از شبکه استانی آذربایجان غربی در شب‌های اخیر است و موضوع جالب‌تر از آن نیز استقبال هم‌استانی‌ها از این سریال تکراری است. سریالی که در همان سال‌های اول پخش خود نیز با استقبال بسیاری روبه ور شد و سال‌ها بعد از پخش نیز در نظرسنجی صورت گرفته از مردم عنوان محبوب‌ترین سریال تولیدی استان را کسب کرد .

ولی چرا شبکه استانی نتوانسته است بعد از سال‌ها، موفق به ساخت سریالی پرمخاطب چون آداخلی شود و مجبور شده که برای چندمین بار اقدام به پخش این سریال کند؟ اصلا چه چیزی در سریال آداخلی توانسته است مردم را به خود جلب کند که حتی با وجود تکراری بودن این سریال باز نیز در ساعاتی معین پای تلویزیون بشینند و در آخر نیز چرا ساخت سری سوم سریال آداخلی در دستور کار صداوسیمای آذربایجان غربی قرار نگرفته است؟

سریال آداخلی روایتی از یک داستان واقعی است
سریال آداخلی روایتی از زندگی مردم یکی از روستاهای ارومیه است که به گفته نویسنده و کارگردان این سریال برگرفته از یک داستان واقعی است. تجربه نشان داده است مردم با مجموعه‌هایی که برگرفته و نزدیک به زندگی واقعی خودشان باشد بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند، هرچند سریال دارای داستانی ساده باشد. به طور مثال سربال محبوب پایتخت که به سبب استقبالی که مردم از این سریال داشتند در پنج سری ساخته شد. 

محبوبیت سریال‌هایی که زندگی مردم  را در قالب طنز روایت می‌کنند

شخصیت‌های سریال پایتخت نیز همانند سریال آداخلی واقعی و از جنس مردم هستند. خانه‌هایشان ساده است و مشکلاتشان نیز همان مشکلاتی است که مردم هرروز آن را تجربه می‌کنند در عین حال با ساختار طنز گونه لبخند را بر لبان مردم می‌نشاند و مردم ما در شرایط کنونی به این لحظات شاد و مفرح نیاز دارند.
البته محبوبیت این سریال نباید برای مسئولین صداوسیمای استان تنها منوط به پخش چندین باره این سریال شود بلکه باید از تجربه و دلایل علاقمندی این سریال برای ساختن سریال‌های این چنینی بهره بگیرند تا ضمن حفط اندک مخاطب به جا مانده خود بتوانند مخاطبان دیکر را نیز جذب و علاقمند کنند.

طرح اولیه سریال آداخلی۳ آماده بود
نویسنده و کارگردان سریال آداخلی درخصوص علت محبوبیت سریال اظهار کرد: این سریال علاوه بر آذربایجان غربی در سایر استان‌ها نیز پخش و با استقبال مخاطبان روبرو شد.
محسن خدابنده ادامه داد: دلیل ارتباط‌ گیری خوب بیننده با سریال آداخلی فضای بومی، بازی روان بازیگران و از همه مهمتر فیلمنامه ایی بود که جرقه آن بر اساس یک داستان واقعی زده شده بود.
خدابنده در خصوص تولید آداخلی ۳ نیز بیان کرد: سری سوم اداخلی چندی پیش از سوی مسولین سفارش داده شد که من نیز طرح و داستان کلی برای ان را نوشته ولی با توجه به عوض شدن سلایق و افراد هنوز به مرحله تولید نرسیده و در حد یک طرح و داستان مانده است.
براساس گفته‌های نویسنده و کارگردان سریال آداخلی قرار بر ساخت سری سوم این سریال بوده که با عهدشکنی صداوسیمای استان و بدون درنظر گرفتن سلیقه مردم و محبوبیت سریال آداخلی، ساخت سری سوم این سریال متوقف شد. امید داریم مسئولین به این امر توجه ویژه داشته و به جای پخش سریال های تکراری و یا سریال های تولید شده استان آذربایجان شرقی خود اقدام به تولید سریال هایی با محتوای طنز و اجتماعی نمایند.

گزارش از : نرگس آقازاده

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ساسان
1400/03/20 - 12:42

سلام آقای خدابنده لطفا آداخلی 3 رو بخش کنید ممنون آقای خدابنده

elyas $$
1400/03/17 - 12:57

سلام تورو خدا پخش کنید اداخلی سوم رو آقای محسن خدابنده ممنون تشکر

یاسین
1400/03/11 - 23:38

خیلی عالییییییییی بود میشه فصل 3را هم درست کنید

پارسا
1399/05/13 - 13:37

خوب بود

آیدا
1399/03/28 - 22:11

سلام لطفاً دوباره پخش الین بوسریالی وبخش سومشم می‌خوایم خیلی قشنگه این فیلم

محمد
1399/02/18 - 14:21

عالییییییییییییییییییییییی

محمد
1399/02/18 - 14:21

عالییییییییییییییییییییییی

Хасан.хасанувич
1399/01/26 - 10:59

سلام ایستیرم چوخ تشکر اِلیرَم اقای محسن خدابنده دنَ بو سریالی دُزَلدیب من هر جُون باخیرام لطفا سری ۳ پخش اِلیوُن ممنون تشکر

امیر
1399/01/05 - 21:12

لطفاً آداخلی سوم را پخش کنید