06:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اسفند 1397 - 10:00
کد خبر: 11448
معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌وگو باریش:

حیات دوباره به آرتمیای دریاچه ارومیه بازگشت

به علت افزایش میزان بارش‌ها و اقدامات صورت گرفته، شوری آب دریاچه ارومیه کاهش یافته و شرایط برای رشد تنها سخت‌پوست موجود در دریاچه ارومیه یعنی آرتیمیا محیاشد.
 بازگشت آرتمیا به دریاچه ارومیه 

سعید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ درخصوص بازگشت دوباره آرتیمیا به دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به پایش و نمونه‌برداری‌های انجام گرفته از دریاچه ارومیه به علت افزایش میزان بارش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه شوری آب دریاچه کاهش یافته و شرایط برای رشد تنها موجود سخت پوست دریاچه ارومیه آرتمیا ارومیانا محیا شد.

وی افزود: در روزهای پایانی بهمن ماه سال جاری شاهد زندگی دوباره این موجود سخت‌پوست در دریاچه هستیم که در سال‌های گذشته در این مقطع سال مشاهده  نشده بود. این حیات آرتیمیا نوید بخش روزهای خوب برای دریاچه می‌باشد.
موسوی گفت: کارشناسان آزمایشگاه تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به صورت برنامه‌ریزی شده ماهانه شرایط دریاچه ارومیه را پایش نموده و از آب دریاچه نمونه‌برداری می‌نمایند که نتایج این پایش‌ها در مرکز هماهنگی، پایش و آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه مستقر در محیط زیست استان تحلیل می‌شود.
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به آخرین نمونه‌برداری صورت گرفته‌، اظهار کرد: با توجه به آخرین نمونه برداری انجام شده میزان شوری آب دریاچه در حال حاظر ۲۸۰ میلی گرم در لیتر می‌باشد که در ماه‌های گذشته به حالت فوق اشبا حدود ۴۰۰ میلی گرم در لیتر رسیده بود.
وی خاطر نشان کرد: تراز دریاچه ارومیه سه شنبه ۳۰ بهمن در حالی به یکهزار و 270 متر و 79 سانتی متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 36 سانتی متر افزایش دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید