02:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 - 12:48
کد خبر: 11445
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

جلوگیری از قاچاق 410 تن چوب در استان

در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی جنگلی در چندماه گذشته از قاچاق 410 تن چوب درختان جنگلی در استان جلوگیری شده است.
جلوگیری از قاچاق 410 تن چوب

میرصمد سید موسوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: قاچاق چوب درختان در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شود ولی در سال جاری مقابله جدی‌تری با قطع و قاچاق درختان جنگلی انجام شده است.
وی با بیان اینکه با قاچاقچیان چوب درختان جنگلی برخورد جدی می‌شود، افزود: برای اینکه اکنون در شمال موضوع حفاظت از محیط‌های جنگلی مطرح است، به تبع آن بهره‌برداری از این مناطق محدود شده است.
وی با تصریح بر این مطلب که کمبود منابع چوبی در شمال کشور در حال حاضر از استان‌های دیگر تامین می‌شود، گفت: درختانی که برای صنایع مورد نیاز است، تنها چوب جنگلی نیست بلکه برخی از درختان مانند صنوبر تنها با هدف تجارت زراعی کاشته می‌شود و به هیمن سبب قطع و صادر کردن آنها به سایر استانها منع قانونی ندارد.
موسوی خاطرنشان کرد: قطع درختان جنگلی که به فرسایش خاک و منابع طبیعی استان آسیب‌های جدی وارد می‌کند، غیرقانونی بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یادآور شد: زراعت چوب سال‌های سال است که در استان انجام می‌شود، اما درختانی که برای زراعت کاشته می‌شود با درختان جنگلی متفاوت است و قطع درختان جنگلی از سوی افراد سودجو پیامدهای جبران‌ناپذیری بر یگیره محیط زیست و خاک دارد.
موسوی تصریح کرد: در بحث جلوگیری از قاچاق چوب درختان جنگلی که موضوع آن در شورای حفاظت شهرستانها مطرح شده است تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط نظامی و قضایی همکاری و تعامل لازم را دارند و در چندماه گذشته از قاچاق 410 تن چوب در استان جلوگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: حمل چوب در تمامی شهرها تنها بامجوز قانونی انجام می‌شود البته طبق مکاتبات انجام شده با نیروهای انتطامی مکلف به برخورد با وسایل نقلیه حامل چوب بدون مجوز در ورودیها و خروجی‌های تمام شهرستانها هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید