16:14|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 - 09:58
کد خبر: 11437
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

بخش کشاورزی معاف از پرداخت مالیات است

فعالیت‌های کشاورزی اعم از تولیدات خام یا فرآوری شده برای حمایت از این صنعت و چرخه تولید از پرداخت مالیات به طور صددرصد معاف هستند.
معافیت بخش کشاورزی از پرداخت مالیات

حسن کوماسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی اعم از تولید خام و یا فرآوری شده از سوی اشخاص حقیقی و یا حقوقی به طور صددرصد از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی همچنین به معافیت‌های مالیاتی فعالان و تجار در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی اشاره کرد و افزود: شرط برخورداری از معافیت مالیاتی افراد در این مناطق داشتن گواهی‌نامه احراز فعالیت است و اگر فعالان اقتصادی تائیدیه منطقه آزاد را ارائه کنند می توانند به مدت 20 سال از پرداخت مالیات معاف شوند.
کوماسی با بیان اینکه شرایط معافیت‌های مالیاتی در راستای حمایت از تولید داخلی و تقویت بنیه اقتصادی و تجاری تولید کننده داخلی است، خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌های صادراتی غیرنفتی نیز به تبع سیاست مذکور از پرداخت مالیات معاف می‌شوند اما در مقابل برای صفر تا صد واردات کالا به داخل کشور باید مالیات پرداخت کنند.
ابطلال 211 کارت بازرگانی از ابتدای سالجاری در استان
این مسئول با اینکه میزان فرار مالیاتی در کشور و همچنین در استان به طور کامل و دقیق مشخص است، گفت: به گفته کارشناسان و مسئولان در سطح کشور بیش از 30 میلیارد تومان فرار مالیاتی تخمین زده شده است.
وی افزود: در ده ماهه ابتدایی امسال بیش از 7 هزار پرونده در استان برای وصول منابع مالیاتی شناسایی شده است، همچنین از ابتدای سال تا کنون 168 تراکنش مشکوک وجود دریافت شده که از بابت این تراکنش‌ها بالغ بر 169 میلیارد تومان مالیات ثبت شده که هنوز قطعی نشده است.
کوماسی با بیان اینکه در سال‌جاری برای 6 نفر از موعدیان مالیاتی ماده 181 اعمال شده است، خاطرنشان کرد: از این اعمال ماده می توان گفت بیش از 20 میلیارد تومان مالیات درون و برون استانی اخذ می‌شود.
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی، همچنین به سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان اشاره کرد و با بیان اینکه سرمایه‌داران اغلب با سوءاستفاده از عدم آگاهی و یا نیازمندی صاحبان کارت‌ها اقدام به واراد کردن کالا برای فرار از مالیات می کنند، افزود: در سال جاری با همکاری سازمان صنعت و معدن تعداد 211 کارت بازرگانی جعلی شناسایی و ابطال شد.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید