14:03|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1397 - 13:22
کد خبر: 11433
جمال ذوالقدر بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

تلنگر سریال طنز ترشا شیرین به موضوعات اجتماعی

سریال ترشا شیرین به موضاعات روزمره و مسائل اجتماعی پرداخته و تلنگر خوبی به مشکلات مردم عادی زده است. که امیدوارم با پخش در نوروز 98 مورد قبول ببیندگان قرار گیرد.
تلنگر سریال طنز ترشا شیرین به موضوعات اجتماعی

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، با جمال ذوالقدر بازیگر تئاتر و تلویزیون در دفتر خبری باریش نیوز به گفت‌وگو نشستیم تا با این بازیگر مطرح استان بیشتر آشنا شویم.

باریش: خودتون رو معرفی کنید و بگویید از کی وارد عرصه هنر شده‌اید؟
ذوالقدر: جمال ذوالقدرهستم. متولد سال 1333 در محله رباط کریم تهران، پدر من نظامی بودند که به همین جهت در سن یک سالگی همراه با خانواده در ارومیه ساکن شده‌ و بزرگ شده ارومیه هستم. عمده فعالیت من در نقش آفرینی سریال‌های مختلف به زبان ترکی بوده است و از سال 1355 فعالیت هنری خود را آغاز کرده و ادامه دادم.
باریش: آیا از روی علاقه وارد این حرفه شده‌اید؟
ذوالقدر: من هیچ علاقه و شناختی نسبت به حرفه بازیگری نداشتم و به صورت خیلی اتفاقی با این هنر آشنا شدم. به واسطه یکی از مربی‌های دوران مدرسه در تئاتری بازی کردم. بعد از آن در جشنواره تئاتر در رامسر شرکت کردم و در به عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شدم. این موفقیت باعث شد انگیزه‌ من برای ادامه فعالیت در عرصه هنر بیشتر شود از این رو از سال 1355 به صورت حرفه‌ای کار خود را آغاز کردم و اکثرا در عرصه تئاتر فعالیت کردم. با دایر شدن اولین کارگاه نمایشی سازمان صدا و سیما و با تولید و بازی در تله تئاتر، فعالیت خود را در سیما آغاز کرده و برای اولین بار در سریال دومان نقش آفرینی کردم و آخرین بازی من سریالی با عنوان "ترشا شیرین" است که در ایام نوروز 98 پخش خواهد شد.

باریش: در خصوص بازی در سریال ترشا شیرین تو ضیح دهید؟

ذوالقدر: ساخت سریال 13 قسمتی ترشا شیرین به کارگردانی بابک لطفی با مضمون طنز اجتماعی آغاز شده که من نیز در این سریال نقش آفرینی کرده‌ام. این سریال به موضاعات روزمره و مسائل اجتماعی  پرداخته و تلنگر خوبی به مشکلاات مردم عادی زده است. که امیدوارم با پخش در نوروز 98 مورد قبول ببیندگان قرار گیرد.
باریش: آیا در رادیو هم فعالیتی داشته‌اید؟
ذوالقدر: بله. در نمایش‌های رادیویی نیز فعالیت کردم وعلاقه زیادی دارم تا در نمایش‌های رادیویی حضور داشته باشم اما به دلیل تنظیم زمان ضبط نمایش رادیویی، برایم مقدور نیست که در این زمینه فعالیت کنم.
باریش: تفاوت بازی در صحنه تئاتر و مقابل دوربین به چه گونه است؟
ذوالقدر: اگر در هر زمینه‌ای کار خود را از روی علاقه انجام دهید فرقی نمی‌کند که مقابل دوربین باشی یا روی صحنه تئاتر. مهم این است که بتوانی با مخاطب ارتباط صمیمی و بهتری را برقرار کنی. کار تئاتر از حساسیت بالایی برخوردار است و شیرینی خاص خود را دارد.
باریش: نظر شما در خصوص فعالیت سایر بازیگران در خارج از استان چیست؟
ذوالقدر: متاسفانه هنر و هنرمند جایگاه مورد قبولی ندارند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. کسی که در طول سال‌های متمادی برای رسیدن به هدف تلاش می‌کند و بعد از ارائه نقش آفرینی قابل قبول، انتظار دارد که بعد از گذشت زمان  مورد حمایت قرار بگیرد. اما در صورتی که این حمایت انجام نمی‌شود هنرمند تصمیم می‌گیرد تا در جایگاه دیگر و والاتری قرار گیرد. آرزوی ما این است که بستری برای جایگاه هنر و هنرمند در استان فراهم شود تا از این طریق بتوانیم استعداد جوانان را کسب کرده و شاهد فعالیت آنها در زمینه‌های مختلف باشیم. مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که نیازمند یک بستر سازی عمیق و  مناسب را میطلبد. فاصله‌ها و ضعف فرهنگی باعث می‌شود که بازیگران مطرح شهر با وجود تحمل مشکلات متعدد به تهران رفته و آنجا به فعالیت هنری خود ‌بپردازند.   
باریش: تا کی حرفه بازیگری را ادامه خواهید داد؟ 
ذوالقدر: تا زمانی که از من به جهت همکاری دعوت شود من این حرفه را ادامه خواهم داد.
باریش: و در پایان حرف آخر؟
ذوالقدر: امیدواریم حمایت ویژه‌ و خوبی در راستای فعالیت هنرمندان صورت گیرد و شاهد موفقیت جوانان علاقمند در زمینه‌های هنری باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید