05:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1397 - 11:42
کد خبر: 11420
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

گزارشی از قاچاق چوب در محدوده حفاظتی محیط زیست ارائه نشده است

تاکنون گزارشی مبنی بر قطع درختان و یا قاچاق چوب در محدوده حفاظتی محیط زیست در استان گزارش نشده است.
قاچاق چوب در محدوده محیط زیست

محمدخلیلی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، در خصوص قطع درختان در شهرهای مختلف استان، اظهار کرد: تاکنون در مناطق حفاظت شده محیط زیست گزارشی مبنی بر قطع درختان ارائه نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در صورت ارائه گزارش از قطع درختان در مناطق تحت حفاظت محیط زیست، با متخلفان برخود جدی شده و از ادامه آن جلوگیری می‌شود، افزود: مقابله با هرگونه تخریب در مراتع و پوشش جنگلی استان بر عهده منابع طبیعی است و محیط زیست تنها در مناطق تحت حفاظت خود مسئول حراست از پوشش گیاهی استان است.
خلیلی عنوان کرد: در جنگل‌های میرآباد سردشت جزو مناطق حفاظت شده محیط زیست هستند که نیروهای حفاظتی شهرهای پیرانشهر و سردشت از آن نگهداری بهینه انجام می‌دهند ولی تاکنون در محدوده مدیریت سازمان محیط زیست هیچ گزارشی مبنی بر قاچاق چوب انجام اعلام نشده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در خارج از محدوده مدیریتی نیز اگر شاهد هرگونه تخریب منابع طبیعی باشند، گزارش می‌دهند چون معتقدیم که حراست از منابع جنگلی و پوشش گیاهی که لازمه اصلی ادامه حیات اوکولوژی بوده و  وظیفه عمومی محسوب می‌شود.
خلیلی گفت: در حال حاضر 100 نفر در سطح استان به صورت مسلح وظیفه حراست و نگهداری از محیط زیست و تنوع زیستی تحت مدیریت سازمان را بر عهده دارند.
وی، پارک ملی دریاچه ارومیه، ملکان، منطقه حفاظت شده سد نوروزلو، تالاب کانی برازان و منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت، غار سهولان و تالاب‌های بین‌المللی نقده را از جمله مناطق تحت بازرسی و حفاظت محیط زیست عنوان کرد که واحد بازرسی شبانه روزی در آنها مستقر هستند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، همچنین بر ضرورت حفظ محیط زیست در ادامه حیات اوکسیستم اشاره کرد و گفت: انسان به طور مستقیم و غیر مستقیم به منابع طبیعی که به صورت زنجیره‌وار بهم متصل شده و اکولوژی را تشکیل می‌دهند، نیاز دارد و جنگل‌ها در این عرصه به عنوان مهم‌ترین میراث‌های طبیعی و ذخایر زیستی به شمار می‌روند که باید حراست و نگهداری از آنها جدی گرفته شود.
خلیلی، خاطرنشان کرد: جنگلها در بردارنده تنوع زیستی گیاهی و جانوری هستند که اگر تخریب شود، مأمن اصلی حیات وحش و در نتیجه امنیت زیستی گیاهان و جانوران در معرض خظر جدی انقراض قرار می‌گیرند.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید