10:10|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1397 - 09:55
کد خبر: 11404
رئیس دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

اشباع ظرفیت‌های دولت در برابر پنج میلیون دانشجو

پنج میلیون دانشجو در سراسر کشور حضور دارند، در حالی که ظرفیت‌های دولتی در برابر این خیل عظیم دانشجوی در حال تحصیل اشباع شده است.
اشباع ظرفیت‌های دولت در برابر پنج میلیون دانشجو

رحیم حب نقی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: سیل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آموزش‌های عالی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، به صورت انفجاری افزایش یافت.

وی ادامه داد: این انفجار فارغ التحصیلان دانشگاهی  و گسترش مراکز آموزش عالی سبب شد به هر کیفیتی علم تولید شده تا جوانان و دانشجویان بتوانند آموزش‌های لازم را جهت توسعه کسب و کار ببینند.

رئیس دانشگاه ارومیه در خصوص  ظرفیت های دولتی و دانشجویان بیان کرد: در حال حاضر 5 میلیون  دانشجو در سراسر کشور حضور دارند در حالی که ظرفیت‌های دولتی در برابر این خیل عظیم دانشجو در حال تحصیل اشباع شده است.

وی تصریح کرد: آموزش عالی در برابر دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که آموزش میبینند پس از اتمام تحصیلات، در برابر اشتغال‌آفرینی آن‌ها مسئول است به همین دلیل باید واحد‌های مهارت‌آموزی را در سیستم دانشگاهی تعبیه کنند تا دانشجو بعد از اتمام تحصیلات بتواند وارد فضای کسب و کار شود.

تغییرات اقتصادی کیفیت غذایی دانشگاه را پایین می‌‌آورد

حب نقی در خصوص حواشی غذایی سلف‌های دانشگاه ارومیه اذعان کرد: بدلیل اقتصاد نامساعدی که امروز در جامعه حاکم است و هرروز پیش از پیش شاهد افزایش قیمت‌های اقلام ضروری هستیم سبب شده تا مقداری از کیفیت غذایی سلف‌های دانشگاه کاسته شود که این مهم طبیعی است.

وی در خصوص مطالبات دانشجویان که گاهی نیز با حواشی زیادی هم روبرو می‌شود گفت: دانشجویان مطالبات خود از مسئولان دانشگاهی را وقتی با احساسات آمیخته می‌کنند این امر سبب ایجاد حواشی می‌شود به همین منظوربا تشکیل شورای صنفی دامنشجویان و برگزاری جلسات متععد، در راستای حل این مطالبات قدم های راسخی برداشته ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید