10:36|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 - 22:23
کد خبر: 11403
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

گشت‌های نظارتی با متخلفین حمل غیرقانونی زباله برخورد می‌کنند

مقررشده ازاین‌پس گشت‌های نظارتی سازمان پسماند در سطح شهر برروند ریختن زباله در معابر شهری نظارت کنند و به‌عنوان ضابطین ویژه در صورت مشاهده هرگونه ریختن زباله در سطح شهر، خارج از شهر و حمل نخاله‌های ساختمانی به‌صورت غیرقانونی با افراد متخلف برخورد می‌کنند.
 گشت‌های نظارتی با متخلفین حمل غیرقانونی زباله برخورد می‌کنند

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: سازمان پسماند فاقد خودروهای استیجاری است و تمامی خودروهای در حال فعالیت به‌صورت مستقیم با  سازمان شهرداری به شکل قراردادی همکاری می‌کنند.
وی به وضعیت کاری کارکنان خودروهای پسماند در سطح شهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که با دارا بودن خودروی شخصی در بخش جمع‌آوری پسماند با سازمان همکاری دارند در صورت درخواست مرخصی باید یک فرد دیگر را جایگزین خود کنند.
یوسفی افزود: با توجه به نبود اعتبارات کافی امکان افزایش نیروی جایگزین و خودروی جایگزین در بخش جمع‌آوری پسماند از سطح شهر وجود ندارد به همین دلیل در نوسازی خودروهای موجود نیز همچنان دچار مشکل هستیم.
وی عنوان کرد: باید نگاه متفاوتی در حوزه پسماند صورت گیرد ایجاد و راه‌اندازی ماشین‌های مکانیزه در جایگزینی وانت‌بارها، به حد زیادی در این زمینه اثر گذار خواهد بود و ایده خوبی در حوزه جمع‌آوری پسماند است که نیازمند بودجه و اعتبار کافی است.
 یوسفی تصریح کرد: اگر بخواهیم ارومیه را به‌عنوان شهر مدرن معرفی کنیم باید بسترهای مناسب نیز درزمینه‌های مختلف و بحث زباله صورت گیرد  و در جمع‌آوری زباله از دستگاه‌های مکانیزه استفاده شود.
وی در ادامه به ایجاد خودروهای ویژه گشت جهت نظارت در سطح شهر اشاره و تشریح کرد: ریختن زباله تحت هر شرایطی در سطح شهر جرم محسوب می‌شود به همین جهت مقررشده که ازاین‌پس گشت‌های نظارتی سازمان پسماند در سطح شهر نظارت می‌کنند و به‌عنوان ضابطین ویژه در صورت مشاهده هرگونه ریختن زباله در سطح شهر و خارج از شهر و حمل نخاله‌های  ساختمانی به‌صورت غیرقانونی با افراد متخلف برخورد می‌شود.
یوسفی به توقیف فعالیت خودروهای متخلف به هنگام حمل نخاله و ریختن زباله در سطح شهر اشاره و ادامه داد: سازمان پسماند، دادیار ویژه در دادگستری دارد و به‌صورت ویژه به جرائم پسماند رسیدگی می‌شود و این عمل جزو دغدغه‌های اصلی سازمان پسماند است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید