21:49|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 - 21:34
کد خبر: 11402
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

پرداخت 2800 فقره کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان در سال جاری

از ابتدای سال جاری تعداد 2800 فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان پرداخت شده است.
پرداخت 2800 فقره کمک‌هزینه ازدواج به مددجویان در سال جاری

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2800 نفر از مددجویان کمیته امداد کمک‌هزینه ازدواج به مبلغ بیش از 5 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان اشاره کرد و گفت: در کنار تسهیلاتی که دولت در اختیار جوانان برای تشکیل خانواده قرار می‌دهد کمیته امداد به مددجویان برای تأمین هزینه‌های ازدواج مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز ارائه می‌کند.

وی تعداد مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان را 182 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش در آستانه ازدواج قرار دارند.

سهندی با بیان اینکه فعالیت‌های مرتبط با ترویج ازدواج در بین جوانان در دو محور اصلی برنامه‌های فرهنگی و مراقبت‌های بعد از ازدواج صورت می‌گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در جمعیت مددجوی کمیته امداد استان بر خلاف آمارهای کشوری که در هر ساعت 21 طلاق انجام می‌شود، درصد طلاق بسیار پایین است به طوری که از 40 ازدواج ثبت‌شده تنها یک مورد به جدایی ختم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در پایان، آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج به جوانان، تطبیق دادن سبک زندگی بافرهنگ اسلامی و پایین آمدن انتظارات جوانان برای آسان گرفتن در تشکیل خانواده را از جمله مؤلفه‌های ضروری برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان و پایدار در جامعه عنوان کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید