14:36|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 - 14:09
کد خبر: 11399
رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی در گفت‌وگو با باریش:

70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه قاضی طباطبایی وارد بازار کار می‌شوند

با توجه به آمار در دسترس 70 درصد دانشجویان این دانشگاه بدلیل  کسب مهارت های لازم در کنار دروس تئوری وعلمی خود بعد از پایان تحصیلات خود وارد فضای کسب‌وکار می شوند.
70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه قاضی طباطبایی وارد بازار کار می‌شوند

یعقوب پوراسد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص بازار کار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اظهار کرد: در زمینه اشتغال، دانشگاه علمی کاری را به پیش نمی‎برد بلکه باید در کنارعلم آموزی، مهارت آموزی هم آمیخته شود به همین دلیل دانشگاه قاضی طباطبایی در کنار علم آموزی بدلیل فنی بودن دانشگاه، مهارت آموزی را در برنامه کاری خود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آمار در دسترس 70 درصد دانشجویان این دانشگاه بدلیل  کسب مهارت های لازم در کنار دروس تئوری و علمی خود بعد از پایان تحصیلات  وارد فضای کسب و کار می شوند.

رئیس دانشگاه قاضی طباطبایی در خصوص رشته هایی که بیشترین پذیرش را دارند افزود: رشته‌های برق، معماری و عمران از جمله رشته‌هایی هستند که دارای بیشترین پذیرش دانشجو در قبال برخی از رشته‌ها چون صنایع فلزی را دارند.

وی تصریح کرد: اقبال عمومی برخی رشته ها با توجه به اینکه آینده کاری بسیار عالی هم دارند کم است و برای افزایش پذیرش در این رشته‌ها نیازمند فرهنگ سازی هستیم از جمله این رشته ها که بازار کاری خوبی هم دارد صنایع فلزی است.

پوراسد ادامه داد: با فرهنگ سازی مناسب اموزش و پرورش در هنرستان ها رشته صنایع فلزی در دانشگاه هم می تواند به پر پذیرش ترین رشته تبدیل شود چرا که این رشته ظرفیت خوبی در فضای کسب و کار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید