06:33|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 - 13:11
کد خبر: 11397
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

مشکل بیمه فعالان قرآنی با تقویت حمایت‌ها حل می‌شود

یکی از مشکلات اصلی فعالان قرآنی در آذربایجان غربی عدم برخورداری از حمایت‌های بیمه‌ای است و توسعه آموزش‌های تخصصی در این زمینه نیازمند تقویت حمایت‌های دولت از فعالان قرآنی است.
مشکل بیمه فعالان قرآنی با تقویت حمایت‌ها حل می‌شود

سجاد حعفرزاده، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 230 نفر از فعالان عرصه‌های مختلف قرآنی در استان از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و حل مشکل بیمه‌ای این فعالان در گروی تقویت حمایت‌های دولتی است.
وی با بیان اینکه اگر مشکل بیمه فعالان قرآنی استان حل شود بدون شک شاهد جهش چشم‌گیر در حوزه‌های مختلف آموزش مفاهیم الهی می‌شویم، خاطرنشان کرد: از 360 مدیر موسسات قرآنی فعال در استان تنها کمتر از 10 درصد از حمایت‌های بیمه‌ای بهره‌مند هستند.
جعفرزاده، همچنین به اجرای طرح‌های تربیت مربی تخصصی قرآن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 7 هزار مربی تخصصی قرآن در استان تربیت شده‌اند و با توجه به اینکه آموزش‌های ارائه شده منطبق با نیازسنجی انجام می‌شود، استقبال افراد از دوره‌های تخصصی تربیت مربی بیشتر از سال‌های گذشته است.
این مسئول، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تربیتی در رابطه با مهارت‌های زندگی قرآنی در قالب سه محور اصلی در خانه‌های قرآن، موسسات و جلسات قرآنی برگزار می‌شود و در برخی از موسسات تخصصی روزانه بیش از 500 نفر در رده‌های مختلف سنی آموزش‌های مختلف را دریافت می‌کنند که بیانگر تمایل بیشتر مردم به کسب مهارت‌های دینی است.        

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید