05:35|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1397 - 13:50
کد خبر: 11384
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

اضافه کاری کارکنان شهرداری تا پایان امسال پرداخت می‌شود

تلاش‌ شهرداری در جهت پرداخت اضافه کاری معوقه پرسنل شهرداری ارومیه تا پایان سال 97 است که به محض تامین اعتبارات این اضافه کاری‌ها تصویه می‌شود.
اضافه کاری کارکنان شهرداری تا پایان امسال پرداخت می‌شود

حسین بخشایشی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش، در خصوص پرداخت اضافه کاری کارکنان، اظهار کرد: در برخی از سازمان‌هایی که به طورخودگردان فعالیت می کنند به دلیل حصول درآمدی که هزینه های خود سازمان را نیز تامین می کند معوقه‌ای در پرداخت حقوق ها نداریم و سر هر ماه به حساب کارکنان آن سازمان مرتبا واریز می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرارداد کارگری بین کارکنان سازمان های پسماند،فضای سبز و آتشنشانی چه در رده های بالای مدیریتی و چه خدماتی منعقد می‌گردد باید قانون کار رعایت شود و اگر این قانون رعایت نشود تخلف محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در پرداخت حقوق سازمان‌هایی که فی مابین سازمان و کارکنان آن قرارداد کارگری منعقد است میزان و معیار پرداختی حقوق و اضافه کاری ها قانون کار است  چرا که سخترین کارهای شهری را متحمل می شوند به همین دلیل باید این قانون لحاظ شود.

وی ادامه داد: زمانیکه این پرداختی ها در اختیار شرکت‌های قراردادی بود، در حق کارکنان شهرداری اجحاف می شد به همین منظور شهرداری برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر با تقبل ریسک بالا، پرداختی های کارکنان را به عهده خود گرفت.

بخشایشی تصریح کرد: در پرداخت حقوق و اضافه کاری ها قطعا قانون کار حاکم است  و کارکنانی که حقوق معوق دارند این حق پرداخت شدنی است چرا که هر حقی گرفتنی است و نباید روی زمین بماند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اذعان کرد: تمامی اضافه کاری های کارکنان با قید ساعات کاری در فیش های حقوقی کارکنان قید می شود به همین دلیل است که گفته می شود هیچ اضافه کاری 10 الی 20 ساعته وجود ندارد و این ادعا درست نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: به محض گشایش مالی و کسب اعتبارات مناسب تا پایان سال 97، اضافه کاری کارکنان به مرحله پرداخت می‌رسد اما اگر امسال هم این اتفاق صورت نگیرد سال آینده قطعا پرداخت می شود.

بخشایشی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تمامی اضافه کاری‌ها بالای 100 ساعت است از این رو پرداختی که برای این مهم انجام می شود صرفا برای ترمیم حقوق پرسنل و کارکنان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید