06:29|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1397 - 09:21
کد خبر: 11375
عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش :

چشم انداز باغ‌شهر ارومیه برخورداری از هوای پاک است

چشم انداز مطرح شدن باغ‌شهر ارومیه حفظ و توسعه فضای سبز شهری در جهت برخورداری از هوای پاک است.
چشم انداز باغ‌شهر ارومیه برخورداری از هوای پاک است

حسین پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: هدف و چشم‌انداز اصلی در مطرح شدن باغ‌شهر ارومیه، تلاش برای حفظ، نگهداری و توسعه باغات محدوده شهری است.
وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی فضای سبز و باغات شهری از اهداف مهم در رسیدن به چشم انداز توسعه شهری ارومیه است، خاطرنشان کرد: طرح باغ‌شهر ارومیه در حال حاضر فقط در حد حفظ باغات است و فعلا طرح و یا پروژه‌ای برای تداوم، تقویت و یا برنامه‌ریزی آن وجود ندارد.
این عضو شورای شهر، حفظ باغات درون یا بیرون از محدوده شهر را نگاه استراتژیک جهت توسعه شهری دانست و افزود: توسعه فضای سبز شهری و تلاش برای حفظ و نگهداری باغات از سه منظر گردشگری، توسعه فضای سبز و همچنین کمک به داشتن هوای پاک در ارومیه مورد توجه بوده است.
پناهی ادامه داد: تمامی اقدامات در راستای حفظ و توسعه باغات شهری نیز با سه محور ذکر شده صورت می‌گیرد اما در برنامه شورا طرح خاصی به نام باغ‌شهر ارومیه مطرح نیست چون به مفهوم واقعی این موضوع از محدوده شهر ارومیه خارج است و برنامه اصلی شورا برای طرح‌های داخل شهری است.
این عضو شورای شهر ارومیه یادآور شد: شورا در راستای تحقق باغشهر ارومیه به عنوان نماد سبز شهری آمادگی دارد و از آن استقبال می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید