20:45|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 - 13:06
کد خبر: 11371
دبیر اجرایی کمیته طرح ارومیه 2020 در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

عدم تعامل میراث فرهنگی استان در طرح ارومیه 2020

با توجه به اهمیت ارومیه 2020 برای استان و شهر لذا نیازمند همکاری تمام مسئولین و سازمان‌ها هستیم اما متاسفانه در حال حاضر تعامل نظامند با سازمان میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت نگرفته است.
عدم تعامل میراث فرهنگی استان در طرح ارومیه 2020

سیامک مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص ایجاد طرح‌های فرهنگی ارومیه 2020 اظهار کرد: اگر بخواهیم در ایجاد هر فعالیت شهری،  اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه نتیجه مطلبوبی دریافت کنیم باید بستر سازی مناسب فرهنگی نیز در این زمینه‌ها انجام دهیم.
وی افزود: امروز در تمامی زمینه‌ها و تعاملات اگر بخواهیم نتیجه قابل قبول دریافت کنیم اولویت اول پایه گذاری فرهنگ مناسب است که در بحث گردشگری نیز تعاملات فرهنگی اصل و مناسبات فرهنگ از جایگاه بالایی برخوردار است.
مختاری ادامه داد: در طرح ارومیه 2020 در نظر داریم جشنواره‌های مختلف ورزشی را در شهر ارومیه برگزار کنیم همانطور که از سال آینده مسابقات بین المللی والیبال در ارومیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای مطرح کردن محصولات کشاورزی نیز همانند چند سال اخیر جشنواره انگور در ارومیه برگزار می‌شود و با توجه به برگزاری این جشنواره در چند مرحله قبل شاهد استقبال خوب مردم بوده‌ایم. 
مختاری با اشاره به نزدیک شدن به طرح ارومیه 2020، و برگزاری جشنواره‌های مختلف در ارومیه اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های فصلی مانند جشنواره گل‌ها، جشنواره آدم برفی، جشنواره بیدمشک همانند سایر استان‌ها اجرایی می‌شود.
وی گفت: صنایع دستی ارومیه گمنام واقع شده و از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست از این رو نیازمند توجه ویژه و بسترسازی مناسب جهت مطرح کردن این هنر اصیل هستیم و باید بیش از پیش به این هنر اهمیت داده شود.
وی در ادامه افزود: در ارومیه 15 فرهنگسرا وجود دارد اما متاسفانه از خروجی قابل قبولی برخوردار نیستند و رهاورد مناسبی ندارند که جا دارد به صورت نظامند به این بحث توجه شود و مراسمات و محفل‌های ادبی و هنری در این مکان برگزار شود همچنین توجه به موسیقی محلی، هنرهای بومی و سنتی، مسابقات ادبی، داستان نویسی، تئاتر و فیلم، حمایت از خوشنویسان باید ارتقاء یابد و رویدادهای فرهنگی ارومیه مطرح و شکوفا شود که در این صورت شاهد پویش فرهنگی در شهر خواهیم بود.
دبیر اجرایی کمیته طرح ارومیه 2020 با اشاره به اینکه در حال حاضر تعامل نظامند با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفته تشریح کرد: ایجاد برنامه‌های فرهنگی و ارتقاء سطح کیفی آنان، به جذب توریست در شهر کمک بسزایی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم از پتانسیل‌های موجود در سطح شهر استفاده کنیم و نگاه ویژه‌ای به بسترهای فرهنگی شهر داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید