05:14|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1397 - 11:54
کد خبر: 11368
سرپرست امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

تاکسی‌های اینترنتی از پرداخت مالیات معاف هستند

تاکسی‌های اینترنتی تنها به شرط آنکه درآمدشان بیش از معافیت مالیاتی باشد ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند.
تاکسی‌های اینترنتی از پرداخت مالیات معاف هستند

حسن کوماسی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی شامل اسنپ، ماکسیم و یا سایر برندهای این نوع کسب و کار وقتی ملزم به پرداخت مالیات هستند که بنا به شرایط قانونی درآمدشان بیشتر از معافیت مالیاتی باشد.
وی با اینکه در حال حاضر در استان تمام تاکسی‌های فعال از پرداخت مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: چون درآمد خالص رانندگان تاکسی کمتر از میزان تعیین شده معافیت مالیاتی مقرر شده در قانون است.
کوماسی تصریح کرد: یک راننده تاکسی اگر درآمد خالص بیش از 24 میلیون داشته باشد مشمول پرداخت مالیات می‌شود و در شرایط اقتصادی حاضر نیز بدون شک درآمد کمتر از این میزان است لذا مالیات معاف هستند.
این مسئول تصریح کرد: هر شغل و فعالیت اقتصادی در جامعه غیر از مشاغل خانگی بعد از اعمال معافیت قانونی که در آن میزان درآمد حداقل معیشت درنظرگرفته شده است، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در پایان به بخشودگی جرایم مالیاتی در بهمن ماه جاری اشاره کرد و افزود: موئدیانی که تا 15 اسفند ماه امسال، اصل معوقات مالیاتی خود را پرداخت کنند صددرصد جرایم مالیاتی آنها بخشیده می‌شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید