15:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1397 - 13:41
کد خبر: 11362
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

داوری بیش از هزار اثر در جشنواره ملی آیات و رسانه

هدفی که در برگزاری این جشنواره وجود دارد آن است که بدانیم رسانه‌ها تا چه حد از آیات الهی در تولید محتوا استفاده کرده و از مفاهیم دینی الهام می‌گیرند.
داوری بیش از هزار اثر در جشنواره ملی آیات و رسانه

حجت الاسلام ناصر خدایاری در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری جشنواره ملی  آیات، مطبوعات و رسانه در ارومیه  به ارائه گزارش از این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: هدفی که  که در برگزاری این جشنواره وجود دارد آن است که بدانیم رسانه‌ها تا چه حد از آیات الهی در تولید محتوا استفاده کرده و از مفاهیم دینی الهام می‌گیرند.
وی افزود: تلاش و هدف این است که پیوند رسانه  با آیات الهی ارتقاء یابد. الهام گرفتن از قرآن کریم در جهات مختلف با توجه به شرایط کنونی تأثیر بسزایی در تولید محتوای رسانه را دارد از این رو این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه به تعداد آثار رسیده در جشنواره آیات و رسانه نیز اشاره و اضافه کرد: هزارو 95 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که آذربایجان غربی با ۴۷۰ اثر در رتبه نخست، استان گیلان با ۲۴۷ اثر در رتبه دوم، واستان خوزستان با  ۱۱۴ اثر به ترتیب رتبه سوم آثار ارسالی به جشنواره ملی آیات و رسانه را به خود اختصاص داده‌ است.
حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: خراسان شمالی 73 اثر، خراسان رضوی با ۶۰ اثر، سنندج ۳۳ اثر، سمنان ۳۰، اصفهان ۲۵ و قزوین با ۱۰ اثر در رتبه‌های بعدی ارسال آثار به جشنواره قرار دارند.
وی تصریح کرد: از تعداد هزارو و 95 آثار ارسال شده، ۶۰ درصد آن متعلق به آقایان و ۴۰ درصد نیز متعلق به بانوان است که بانوان توانستند در این زمینه در کنار آقایان با ارسال 
آثار در جشنواره شرکت کنند.
وی به نفرات برگزیده در جشنواره آیات و رسانه نیز اشاره و افزود: ازآذربایجان غربی 10 نفر، از سمنان و سنندج یک نفر، از خراسان شمالی 4 نفر که در مجموع آثار ۱۶ نفر در  جشنواره برگزیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: در بخش یادداشت 190 اثر، مقاله 145، گزارش 171، عکس خبری 130 ، مصاحبه 100 ،خبر230 اثر، تیتر 69، طراحی پوستر 30 ، تخصیص ستون یا صفحه ویژه 30 اثر ارسال شده به غیر از بخش قصص قرآنی  در  8 محور اثر دریاقفت شده است.

وی در پایان به محورهای جشنواره نیز اشاره و ادامه داد: جایگاه پیامبر اسلام،جایگاه عترت از دیدگاه قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن، وحدت و هم گرایی از دیدگاه قرآن، آب مایه حیات از دیدگاه قرآن، مسائل زیست محیطی استان، روش‌های صحیح خبرگیری از دیدگاه قرآن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه قرآن، اقتصاد مقاومتی از نگاه قرآن،وظایف متقابل مردم و مسئولین از دیدگاه قرآن، مفهموم دروغ شایعه از دیدگاه قرآن، سبک زندگی ایرانی اسلامی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امید آفرینی از نگاه قرآن، از محورهای ارائه شده در این جشنواره است.

نخستین جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه پنجشنبه 25 بهمن ماه در ارومیه برگزار می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید