06:43|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1397 - 12:53
کد خبر: 11359
شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

صرف یک‌چهارم بودجه سالانه شهرداری برای تملک باغات

سالانه یک‌چهارم بودجه شهرداری ارومیه برای تملک باغ‌ها و املاک مجاور شهری مصرف می‌شود تا از تفکیک قولنامه‌ای غیر مجاز جلوگیری شود.
صرف یک‌چهارم بودجه سالانه شهرداری برای تملک باغات

محمد حضرت‌پور در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: عنوان «باغ‌شهری» مطرح شده برای ارومیه به منظور حفظ باغات اطراف شهر بوده چراکه ارومیه جز معدود شهرهای برخوردار از تکثر باغات دایر است.
وی با بیان اینکه تا بیست کیلومتری اطراف شهر ارومیه را باغات دایر تشکیل می‌دهد، افزود: استراتژی شهرداری ارومیه در راستای جلوگیری از توسعه افقی شهر و تخریب باغات شهری، خریداری املاک و باغات داخل محدوده و چسبیده به شهر و تبدیل آن به باغات دایر برای استفاده عمومی شهروندان است.
حضرت‌پور خاطرنشان کرد: در طول هفت سال گذشته تا کنون بیش از 100 هکتار از باغ‌های داخل شهر خریداری شده و در جهت تحقق باغ‌شهر ارومیه حفظ و نگهداری می‌شود تا آسیب‌های شهری از این منظر کاهش پیدا کند.
شهردار کلانشهر ارومیه در همین رابطه به اقدامات جاری شهرداری برای تملک توتستانها و باغ گردو داخل و مجاور شهر اشاره کرد که شهرداری در راستای توسعه باغ‌شهر ارومیه برای تحقق آن اقدام کرده است.
حضرت‌پور یادآور شد: سالانه یک چهارم بودجه شهرداری ارومیه برای تملک باغ‌ها و املاک مجاور شهری مصرف می‌شود تا از تملک و تفکیک قولنامه‌ای غیر مجاز چنین املاکی که نقش مهمی در توسعه فضای سبز شهری دارند، جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید