15:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1397 - 13:26
کد خبر: 11347
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی:

برخورداری تمام روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت برق

تا پایان سال 97 تمام روستاهای آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار می‌شوند که در این میان 2 هزارو 838 روستا از این نعمت خدادادی برخوردار و تحت پوشش شبکه برقی استان هستند.
81 درصد مشترکین برق خانگی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، اکبر حسن بگلو در نشست خبری که در غرفه خبرنگاران حاضر در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در پارک جنگلی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 97، یک میلیون 238 هزار مشترک برق  در سطح استان وجود دارد که این تعداد سراسر شهرهای استان را به جز روستاها شامل می شود.

وی ادامه داد: 2 هزارو 838 روستا نیز تحت پوشش شبکه برقی استان هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی افزود: چون آذربایجان‌غربی استانی است که با صنعت کشاورزی سرو کار بیشتری دارد از این رومصرف 34 درصدی صنعت کشاورزی را به طور سالیانه در زمان پیک بار دارد. 

وی تصریح کرد: در حوزه برق و صنعت نیرو هیچ عقب ماندگی در طول 40 سال نسبت به بقیه ارگان‌های خدماتی فعال در سطح کشور و استان نداریم و نسبت به این موضوع خداوند متعال را شاکریم.

حسن بگلو اذعان کرد: ۸۱ درصد از مشترکین  خانگی، ۲.۶ درصد عمومی، ۱.۶ درصد کشاورزی، نیم درصد صنعتی و ۱۴ درصد نیز مشترک تجاری اند.

وی گفت: 98 درصد تولیدات برقی قبل از انقلاب وارداتی بود که همین درصد بعد از انقلاب در داخل تولید می‌شود. همچنین خوب می دانیم که بدون برق زندگی نمی شود ما حاضریم که وقتی نقطه ای بدون برق باشد، برق رسانی کنیم اما خلاف قانون نمی شود عمل کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خاطر نشان کرد: در خاورمیانه مقام اول تولید انرژی برق را از آن خود کرده و اکنون مازاد تولیدی صادر می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید