09:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1397 - 13:08
کد خبر: 11346
به گزارش باریش:

ورودی‌های کلانشهر در حدو قواره ارومیه 2020 نیست

معضلی که بیش از هر چیز در ارومیه اعلام حضور می‌کند، مشکلات ورودی‌های شهر ارومیه است در حالی که ورودی هر شهر همانند ویترینی است که جلوه‌ای از آن شهر را در اذهان عموم برجای می‌گذارد.
وضعیت نامطلوب ورودی‌های ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ ورودی هر شهر همانند ویترینی است که جلوه‌ای از آن شهر را در اذهان گردشگران، مسافران و حتی رهگذرانی که از آن مسیر در گذر هستند به نمایش می‌گذارد. همین امر توجه به ورودی‌های هر شهر از سوی مسئولین برای جذب گردشگر حائز اهمیت می‌کند. کلانشهر ارومیه از شهرهای زیبای کشور و استان آذربایجان غربی است و از نظر داشتن مناظر طبیعی و آثار تاریخی جایگاه خوبی در میان شهرهای مختلف کشور دارد. از سویی مسئولین شهری ارومیه در تلاش هستند تا در افق 2020 این شهر را به عنوان، شهری بین‌المللی و گردشگری به جهانیان معرفی کنند. اما برای رسیدن این مهم نباید تنها به شعار بسنده کرد بلکه باید در عمل نیز نشان داد که ارومیه این ظرفیت  را برای مطرح شدن به عنوان شهری گردشگری دارد.

معضلی که بیش از هر چیز در ارومیه اعلام حضور می‌کند، مشکلات ورودی‌های شهر ارومیه است. ورودی شهر ارومیه از سمت تبریز علاوه بر تاریک بودن جاده شهید کلانتری که سبب گلایه‌مندی مسافران شده است. البته این پایان ماجرا نیست و بعد از ورود به ارومیه و در کمربندی خاتم الانبیا شاهد چهره ناخوشایندی از شهر به سبب حضور مغازه‌های ضایعاتفروشی هستیم. این مغازه‌ها با انباشته کردن ضایعات و نخاله‌های خود در اطراف مغازه و پیاده‌روها علاوه بر اینکه چهره ناپسندی از شهر را برای مسافران و گردشگران به نمایش گذاشته‌اند حتی سبب دشواری عبور و مرور برای مردم نیز شده‌اند. بی‌تردید چنین منظره‌ای در شان کلانشهر ارومیه نیست. شهری که در سودای تبدیل شدن به شهری بین‌المللی و گردشگری می‌باشد.

ورودی‌های شهر در حد نام ارومیه 2020 نیست

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص وضعیت ورودهای کلانشهر ارومیه و توانایی این ورودی‌ها در جذب مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز 98 اظهار داشت: ورودی‌های کلانشهر ارومیه نیاز مبرمی به بررسی و ایجاد تغییرات دارند.

«حسین بخشایشی» ادامه داد: این ورودی‌ها می‌توانند تاثیر مستقیمی بر جذب مسافر و گردشگر داشته باشد ولی متاسفانه ورودی‌های کلانشهر ارومیه در حد نام ارومیه 2020 نیست، لذا باید با اهتمام و همکاری مسئولین مربوطه اقداماتی را انجام داد.

وی ضمن اشاره بر اینکه ارومیه به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تعطیلات تابستانی مسافر بیشتری نسبت به تعطیلات عید جذب می‌کند، تصریح کرد: هفته آینده جلساتی برای بررسی برنامه‌ مجموعه‌های زیر نظر شهرداری برگزار خواهد شد تا با تقویت این برنامه‌ها به خوبی به استقبال نوروز 98 برویم.

تلاش برای نشان‌دادن چهره منحصربفرد از ارومیه در طرح  2020

عضو شورای شهر اسلامی شهر ارومیه در خصوص طرح شورای اسلامی شهر ارومیه با عنوان ارومیه 2020 اظهار کرد: سند چشم‌انداز ارومیه 2020 در راستای توسعه گردشگری و احیای ظرفیت‌های توریستی کلانشهر و ایجاد اشتغال زایی برای شهروندان ازسوی شورای اسلامی شهر ارومیه طرح و تدوین شده است.
«حسین بخشایشی» در ادامه افزود: البته این موضوع هنوز قطعی نشده است که ارومیه را به عنوان شهر گردشگری بین‌الملل معرفی کنیم اما امکان دارد با عناوین دیگری همچون ارومیه شهر رنگین کمان اقوام و یا ارومیه دروازه شرق به غرب استفاده شود.
عضو شورای شهر ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: در تلاش برای ایجاد زیر ساخت ها در شهر ارومیه هستیم تا بتوانیم در سال ۲۰۲۰ نمود و چهره منحصری از شهرمان به جهانیان داشته باشیم.

انتقال ضایعات‌فروشان به خارج از شهر 

«حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل‌پور» تصریح کرد: یکی از قطعه زمین‌ها پایین‌تر از کهنه بازار ارومیه، در زمینی به مساحت 2 هکتار، سمت جاده اشنویه است که زمین مذکور متعلق به شهرداری بوده و موقعیت مناسبی برای مستقر شدن ضایعات‌فروشان دارد.

وی افزود: قطعه زمین دیگری به مساحت 12 تا 13 هکتار، در حوالی میدان دواب برای ضایعات‌فروشان در نظر گرفته شده است که این زمین نیز هم اکنون در اختیار شهرداری ارومیه است.

خلیل‌پور درباره زمان انتقال ضایعات فروشان به محل‌های درنظر گرفته شده، گفت: با توجه به اینکه اراضی در نظر گرفته شده هنوز از سوی کارشناسان تایید نهایی نشده است، لذا به ضایعات فروشان از سوی شهرداری ارومیه اخطار ارسال نشده، اما به محض تایید کارشناسان ضایعات فروشان به محل‌های در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند.

ورودی‌های شهر ارومیه در افق 2020 نیازمند سازماندهی مغازه‌های ضایعات فروشی، نصب المانها، ایجاد فضای سبز مناسب و تعمیر پل‌های هوایی و راه اندازی سیستم روشنایی برای جاده شهید کلانتری هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید