00:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1397 - 10:50
کد خبر: 11340
رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر در گفت‌و‌گو با باریش:

ورود تاکسی‌های اینترنتی به فرودگاه ارومیه ممنوع است

تاکسی‌های اینترنتی برای ورود به محوطه فرودگاه ارومیه شامل قوانین وسایل نقلیه شخصی می‌شوند و با پرداخت عوارض می‌توانند از خدمات و امکانات پارکینگ و جابه‌جایی مسافر خود استفاده کنند.
ممنوعیت ورود تاکسی‌ اینترنتی به فرودگاه

مهدی مژدهی فر، رئیس سازمان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: غیر از تاکسی‌های ویژه مسیر فرودگاه تاکسی دیگری نمی‌تواند به محوطه فرودگاه بدون پرداخت عوارض ورود داشته باشد.
وی با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی که مسافر به مقصد فرودگاه دارند شامل قوانین وسایل نقلیه شخصی می‌شوند و باید عوارض ورودی فرودگاه را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان هیچ ممنوعیتی برای ورود با وسایل نقلیه شخصی خود به فرودگاه ندارند و با پرداخت عوارض از امکانات پارکینگ این محوطه می‌توانند استفاده کنند.
این مسئول همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه شناسایی تاکسی‌های اینترنتی که در قالب‌های ماکسیم، اسنپ و یا هر عنوان دیگر فعالیت دارند مشکل است، هیچ اقدامی از سوی سازمان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ارومیه برای جریمه تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه ارومیه صورت نگرفته است.
مژدهی‌فر، خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی از سوی سازمان صنعت و معدن مجوز کسب فعالیت دارند، اما از لحاظ قانونی با توجه به اینکه حمل و نقل عمومی شهری بر عهده شهرداری‌ها است مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی باید از سوی شهرداری‌ها صادر شود.
این مسئول تصریح کرد: علیرغم پیگیری موضوع برای تحت نظارت قرار گرفتن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی از سوی شهرداری‌ها از طریق دادستانی کل کشور، فعلا هیچ‌گونه راهکار عملی برای به اجرا درآمدن آن ارائه نشده ولی رانندگان این وسایل برای دریافت مجوز از سوی حمل و نقل عمومی شهرداری اعلام آمادگی کامل کردند.
رئیس سازمان حمل و نقل عمومی بار و مسافر شهرداری ارومیه همچین با بیان اینکه آمار مشخصی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی وجود ندارد گفت: در حال حاضر هیچ نوع نظارتی بر فعالیت این تاکسی‌ها انجام نمی‌شود چون متولی مشخصی ندارد.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید