22:51|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1397 - 10:39
کد خبر: 11335
امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با باریش:

الگوگیری از سبک فاطمی در تربیت فرزندان

زندگانی حضرت زهرا(س) ابعاد مختلفی چون حضور در اجتماع، احترام به والدین و دفاع از ولایت دارد که جوانان و نسل امروز باید این ابعاد وجودی حضرت را برای خود الگو قرار دهند.
جوانان از ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمید حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، اظهار کرد: زندگانی حضرت فاطمه زهرا از ابعاد مختلفی چون همسرداری، تربیت و تعلم فرزندان، احترام به پدر و مادر، حضور در اجتماع و دفاع از ولایت دارد که نسل امروز  و بالاخص جوانان باید این ابعاد مختلف وجودی را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: سرور زنان عالم  نه تنها در همسرداری سرآمد بود، بلکه در بحث تعلیم و تربیت فرزندان هم سرآمد بودند و فرزندانی را تربیت کردند که در تمام عالم شگفتی بوجود آوردند.

امام جمعه میاندوآب افزود: امروز والدین باید از سبک و سیره فاطمی برای تربیت فرزندان صالح و موفق در جامعه استفاده کنند چرا که این سبک و سیره هیچ وقت فراموش شدنی نیست و همواره باید در جامعه تربیت فاطمی جاری و ساری باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) را می توان نمونه بارز استکبار ستیزی در عهد خود دانست چرا که در آن زمان با دفاع از ولی زمان‌ خویش که همسر خودش نیز بود، در برابر ظلم و جوری که خلفای جامعه انجام می دادند، ایستادگی کرد به همین منظور از او به عنوان حامی ولایت هم نام می‌برند.
حجت‌الاسلام حسن زاده خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا بهترین و والاترین سرمشق و الگو برای زنان جامعه امروز است چرا که زنان با بردباری می‌‌توانند زمینه ساز موفقیت‌های همسران خود شوند و افرادی تاثیر گذار را در جامعه پرورش دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید