09:55|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1397 - 00:41
کد خبر: 11333
به مناسبت سالروز شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام:

فاطمه دختر محمد(ص) برترین زن عالم خلقت

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برترین زنان بهشت، برترین زنان دو عالم و برترین زنان امت است.
برترین زن عالم خلقت

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، فاطمه زهرا سلام الله علیها همانند پیامبر(ص) علاقه زیادی به عبادت داشت و بخش مهمی از اوقات خود را به نماز و مناجات می گذراند. بسیاری از مراجعان و نزدیکان به صورت متعدد فاطمه را در حال قرائت قرآن دیده بودند. طولانی بودن نمازها، شب زنده داری، دعا برای دیگران از جمله همسایه ها، روزه داری، زیارت قبور شهدا از جمله ویژگی های رفتاری فاطمه(س) است که در سخنان اهل بیت، برخی صحابه و تابعین بر آن تأکید شده است. بر همین اساس در کتاب های دعا و مناجات برخی از نمازها ، ادعیه و تسبیحات به فاطمه(س) منسوب می باشد.
علمای شیعه و اهل سنت محبت و دوست داشتن فاطمه را سفارش خدا به مسلمانان دانسته اند. آنان بر اساس سوره شوری مشهور به آیه مودت محبت و دوست داشتن فاطمه را لازم می‌دانند. علاوه بر آیه مودت، روایاتی از پیامبر نقل شده است که بر اساس آن خداوند به خشم فاطمه خشمگین و به خشنودی اون خشنود می‌شود.
پیامبر (ص) علاقه زیادی به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت و به او بیشتر از دیگران محبت و احترام می‌کرد. حضرت محمد (ص) فاطمه را پاره تن خود معرفی می‌کند و میفرماید: هر کس فاطمه را بیازارد، مرا آزرده است.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برترین زنان بهشت، برترین زنان دو عالم و برترین زنان امت است.

 ایام فاطمیه روزهایی که شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) عزاداری می‌کنند. درباره روز شهادت حضرت زهرا روایات و نقل‌های تاریخی مختلفی وجود دارد. در ایران دو روز (۱۳ جمادی‌الاول و ۳ جمادی‌الثانی)، روزهای احتمالی‌ شهادت حضرت زهرا(س) دانسته می‌شود. این دو روز و روزهای قبل و بعد از آن، به فاطمیه اول و فاطمیه دوم مشهورند. شیعیان عراق و به‌ویژه نجف سه روز (۸ ربیع‌الثانی به علاوه دو روز پیش‌گفته را برای شهادت حضرت زهرا(س) عزاداری می‌کنند. از میان احتمالات موجود درباره روز شهادت فاطمه(س)، ۳ جمادی‌الثانی در میان شیعیان مشهورتر است. این روز در ایران تعطیل رسمی است و بعضی از مراجع تقلید در قم به صورت پیاده‌روی در عزاداری شرکت می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید