05:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1397 - 22:45
کد خبر: 11332
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان در گفت‌و‌گو با باریش:

بازخوانی سبک تربیت فاطمی، نیاز جوان امروز است

جوان امروز که در برابر انواع مختلف شیوه و سبک‌های زندگی قرار دارد برای رسیدن به موفقیت نیازمند آن است که سبک تربیت فاطمی را بازخوانی کند.
بازخوانی سبک تربیت فاطمی، نیاز جوان امروز است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز؛ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش با بیان اینکه ویژگی رسانه متعهد ترویج اندیشه‌های ناب دینی متناسب با نیازهای جامعه است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دوران کودک حضرت زهرا (س) با توجه به شرایطی که در آن دوره حاکم بود استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات با توجه به سن کم ایشان بود.

وی با بیان اینکه تحمل سختی برای یک کودک بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: جوان امروز شایسته است صبر و پایداری حضرت فاطمه در برابر مشکلات و سختی را با توجه به شرایط روز سرلوحه خود قرار دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی حضرت زهرا در عمر کوتاهی که داشتند در جامعه جلوه گر شد و گذشت بیش از هزار و چهارصد سال نیز نتوانسته غبار فراموشی بر این سیره بنشاند، خاطرنشان کرد: سیره و سبک زندگی فاطمی اهمیت بسیاری بر موضوع تربیت و پرورش فرزندان دارد.

دیرباز، ادامه داد: به رغم اینکه همسر حضرت زهرا امیرالمؤمنین (ع) در جنگ‌های متعدد شرکت داشتند و خیلی از ایام در منزل نبودند، خودشان مسئولیت کارهای خانه را بر عهده داشتند و در کنار آن فرزندانی تربیت کردند که در تاریخ بشریت اثربخش بودند.

وی با اشاره به لزوم تغییر دیدگاه جوان امروز نسبت به موضوع تربیت فرزند در خانه، گفت: برخی از بانوان در جامعه امروز مسئله اشتغال در بیرون از خانه را بااهمیت تر از تربیت فرزند و پرورش انسان می‌دانند درحالی‌که هیچ کاری به اندازه تربیت انسان در جامعه ارزشمند نیست و تعلیم و تربیت شغل انبیای الهی است که جلوه‌ای از آن در مهر مادری به ودیعه گذاشته‌شده تا انسان‌های متعالی و وارسته تحویل جامعه دهند.

دیرباز، رمز اصلی موفقیت مردان جامعه را برخورداری از تربیت زنان شایسته دانست و افزود: زندگی خانوادگی حضرت زهرا می‌تواند الگوی عملی قابل تحقق برای جوان امروز باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همچنین ایثار، همدردی باهم نوع را یکی دیگر از ویژگی‌های سبک زندگی فاطمی عنوان و خاطرنشان کرد: در بعد سیاسی زندگی این بانوی گرامی موضوع ولایت‌مداری و دفاع از حریم ولایت جایگاه متعالی دارد و این امر را می‌توان در حمایت ایشان از امر ولایت بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام به خوبی مشاهده کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید