13:34|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1397 - 10:53
کد خبر: 11321
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

محدودشدن سایت نازلو؛ محل انباشت زباله ارومیه

80 هکتار زمین در بخش نازلو جهت دفن زباله در نظر گرفته شده اما با توجه به روند افزایش تولید زباله و وضع موجود، پیش‌بینی می‌شود در چند سال اخیر این محل نیز در مقابل تولید زباله با این حجم محدود شود که این موضوع دغدغه مدیریت شهری است.
محدودشدن سایت نازلو؛ محل انباشت زباله ارومیه

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش: اظهار کرد: در جهت مدیریت و کنترل پسماند در فضای شهری باید فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم نیز در این زمینه در کنار مسئولان مشارکت داشته باشند.  
وی افزود: در حال حاضر 2 هزار مخزن مکانیزه در سطح شهر ارومیه وجود دارد که در سال آینده مقرر شده است 250 مخزن جدید نیز به این ناوگان اضافه شود.
یوسفی ادامه داد: اضافه کردن 250 مخزن مبلغی بالغ بر 80 میلیارد تومان برای سازمان شهرداری و سازمان پسماند هزینه دارد همچنین 44 دستگاه ماشین این مخازن را حمل می‌کنند که مدل‌های این ماشین‌ها کمتر از دهه 70 است که به دلیل نبود اعتبارات نتوانسته‌ایم ماشین آلات فرسوده را نوسازی کنیم. 
وی گفت: زباله‌های که با ماشین آلات پسماند حمل می‌شوند خاصیت و قدرت خورندگی بیش از اسید را دارند از این رو موجب تخریب ماشین آلات می‌شود و هزینه‌های زیادی را  ایجاد می‌کند. تعدادی از این ماشین‌ها فرسوده هستند و با توجه به نبود بودجه در حال حاضر امکان نوسازی وجود ندارد اما در نظر داریم اقداماتی جهت نوسازی ماشین آلات پسماند صورت گیرد. 
یوسفی تصریح کرد: پاکسازی و جمع آوری پسماند از کوچه و خیابان شهر، مدیریت هر روزه را می‌طلبد که به همین دلیل این مدیریت و کنترل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است  رسانه‌ها نیز باید در جهت آگاه سازی مردم در خصوص ارائه خدمات شهری و بحث جمع آوری و دفن پسماند مشارکت داشته باشند تا مردم از روال مدیریت پسماند آگاه شوند. 
وی در ادامه به محل دفن زباله نیز اشاره و افزود: 80 هکتار زمین در بخش نازلو جهت دفن زباله در نظر گرفته شده است اما با توجه به روند افزایش تولید زباله و وضع موجود، پیش‌بینی می‌شود در چند سال اخیر این محل نیز در مقابل تولید زباله با این حجم محدود شود که این موضوع دغدغه مدیریت شهری شده است. 
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: دریافت عوارض نوسازی شهری از شهروندان سالیانه انجام می‌شود اما دریافت عوارض پسماند به صورت ماهیانه است اما مقرر شده است که در سال آینده فیش‌های دریافتی هر دو ماه یک بار به درب منازل ارسال شود و مبلغی که در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که شهروندان فشار اقتصادی را متحمل نشوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید