07:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1397 - 12:53
کد خبر: 11313
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش تشریح کرد:

شرایط نامساعد جوی علت اصلی جاماندن چمدان مسافران ارومیه_استانبول

شرایط نامساعد آب و هوایی و وجود کولاک در مسیر هوایی فرودگاه ارومیه علت اصلی جاماندن بارهای مسافران پرواز هفته گذشته ارومیه به استانبول عنوان شد.
شرایط نامساعد جوی علت اصلی جاماندن چمدان مسافران ارومیه_استانبول

کمال پرهیزکار، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: دوشنبه هفته گذشته شرایط نامناسب آب و هوایی در مسیر هوایی ارومیه باعث شد که بار مسافران پرواز خارجی این فرودگاه به مسیر استانبول ترکیه در فرودگاه باقی بماند.
وی در ادامه توضیح این مطلب با بیان اینکه از ساعات ابتدایی روز دوشنبه (8آبان) شرایط آب و هوایی ارومیه بارانی بوده و به تدریج با بارش برف نیز تداوم داشت، و پاسخ شرکت هواپیمایی که قرارداد انجام پرواز را داشت، خلبان درخواست سوخت بیشتر برای ادامه مسیر را کرده بود، افزود: این درخواست خلبان به این دلیل بود که در صورت اینکه نامناسب بودن شرایط جوی در ارومیه تشدید شود بتواند در فرودگاه استان‌های دیگر مانند تهران و یا حتی اصفهان فرود آید.
وی ادامه داد: این درخواست در هنگام دریافت آخرین پیش‌بینی‌های وضع مسیر هوایی و پس از سوار کردن مسافران پرواز اعلام شد و همین دلیل از روی اجبار مقادیری از بار مسافران را تخلیه کردند تا هواپیما بتواند سوخت لازم را تامین کند تا درصورت نبود شرایط برای فرود در فرودگاه ارومیه بتواند امکان ادامه مسیر و فرود در سایر فرودگاه‌ها را داشته باشد.
پرهیزکار خاطرنشان کرد: پس از انجام پرواز بارهای مسافران بالافاصله آماده ارسال شد و قرار بود که بارها از طریق مسیر هوایی تبریز با شرکت ترکیش انجام شود که متاسفانه دو ساعت بعد از این تصمیم سفر مورد نظر از تبریز نیز لغو شد و در روز بعد یعنی روز سه شنبه نیز پرواز دیگری از تبریز برای ترکیه وجود نداشت و امکان انجام آن از پروازهای تهران هم به دلیل مشکل تامین سوخت وجود نداشت.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام تلاش ها در جهت انجام به موقع پرواز داخلی در شرایط نامناسب آب و هوایی انجام شده، ادامه داد: بارها و چمدان‌های مسافران پرواز ارومیه به استانبول که به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در ارومیه باقیمانده بود به ناچار روز چهارشنبه (10آبان) از طریق شرکت هواپیمایی آتا انجام شد و به مسافران تحویل داده شد و تمامی اقدمات در راستای تامین ایمنی پرواز و بیشتر به دلیل تامین سوخت مورد نیاز تا انتهای سفر انجام شده و در حالت معمول بستگی به تصمیمات و سیاست های شرکت هواپیمایی دارد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید