16:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1397 - 09:38
کد خبر: 11307
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

پیشتازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» در ارومیه

در میان فیلم های جشنواره فجر «شبی که ماه کامل شد » به کارگردانی نرگس آبیار، فیلم بسیار خوبی است که از قصه جذابی نیز برخوردار بوده و بالاترین جذب مخاطب را در جشنواره فیلم فجر امسال در ارومیه تا بدین روز به خود اختصاص داده است.
پیشتازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» در ارومیه

مسعود یکانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، اظهار کرد: سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر همزمان با آغاز ایام دهه فجر و چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی از 12  تا 22 بهمن ماه با 14عنوان فیلم در سینما انقلاب ارومیه در حال برگزاری می‌باشد.
وی افزود: این جشنواره با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وبا همکاری و مشارکت حوزه هنری استان و همچنین مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی « بهمن سبز » حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و امور سینمایی حوزه هنری و با همکاری انجمن سینمای جوانان ارومیه برگزار می‌شود.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی اضافه کرد: هر روز 4 فیلم در چهار سانس اکران می‌شود. سانس اول ساعت 14/30 ، سانس دوم ساعت 17، سانس سوم. ساعت19/30و سانس چهارم در ساعت 10 شب به نمایش گذاشته می‌شود.
یکانی به عناوین فیلم های جشنواره فجر اشاره و ادامه داد: 14فیلم  با عنوان، سرخ پوست ، طلا، جان دار، مدیترانه ، غلام رضا تختی، بنفشه آفریقایی ، ناگهان درخت، ایده اصلی ، سمفونی نهم، سال دوم دانشکده من، پالتو شتری،  شبی که ماه کامل شد ، روزهای نارنجی و فیلم معکوس عنوان فیلم های جشنواره فیلم فجر  هستند که برخی اکران و برخی دیگر در روزهای آتی اکران می‌شوند.
وی تصریح کرد: برنامه اکران فیلم ها در ایام نمایش  طوری چیده شده است که هر فیلم حداقل در 3 سانس  اکران شود تا مخاطبان بتوانند در ساعات مشخص از نمایش تمامی فیلم‌ها استفاده کنند.
یکانی با اشاره به اینکه کیفیت فیلم‌های جشنواره همه ساله در حال رشد است افزود: در حال حاضر استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر خوب است اما ایده آل نیست که انتظار می‌رود استقبال بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: امسال فیلم «پالتو شتری» با مضمون طنز در جشنواره فیلم فجر اکران شده است. فیلم  «غلامرضا تختی» فیلم زندگی نامه و بیوگرافی هست. فیلم «مدیترانه» فیلم ارزشمندی است که به مقوله مدافعان حرم پرداخته است.
یکانی اضافه کرد: فیلم«سال دوم دانشکده من» فیلمی است برای قشر جوان جامعه و با محوریت معضلات اجتماعی تهیه شده است. فیلم های «جان دار» و «بنفشه آفریقایی » و «طلا» فیلم های هستند که به آسیب های اجتماعی و خانوادگی می پردازند.
وی افزود: در میان فیلم های جشنواره فجر «شبی که ماه کامل شد » به کارگردانی نرگس آبیار، فیلم بسیار خوبی است که از قصه جذابی نیز برخوردار بوده و بالاترین جذب مخاطب را در جشنواره فیلم فجر امسال در ارومیه تا بدین روز به خود اختصاص داده است.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان تصریح کرد: در چیدمان ویترین فیلم ها سعی کرده‌ایم تنوع ژانری داشته باشیم چه بسا که برخی فیلم ها را نتوانسته ایم در استان اکران کنیم. همچنین آذربایجان غربی یکی از استان های است که توانسته 14 فیلم را اکران کند  و در مقایسه با استان هایی که 10 یا کمتر از 10 فیلم اکران کرده‌اند. از این رو موقعیت و امکان خوبی در ارومیه فراهم شده،همچنین 4 فیلم پر مخاطب در جشنواره فیلم فجر در جدول اکران استان ما  قرار دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید