08:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 18:26
کد خبر: 11305
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی استانداردسازی شود

با توجه به اینکه بیش‌ترین فراوانی گازگرفتگی در سال جاری مربوط به تالارهای پذیرایی بوده، لازم است که سیستم‌های گرمایشی این امکان مطابق با استانداردهای روز نصب شود.
سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی استانداردسازی شود

باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: از ابتدای سال تا هفته اول بهمن‌ماه جاری تعداد 483 نفر براثر استشمام گاز مونواکسید کربن در استان دچار مسمومیت شدند.

وی با اشاره به افزایش 58 درصدی آمار گازگرفتگی افراد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش 40 درصدی تعداد فوت‌شدگان بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن متأسفانه امسال 6 نفر جان خود را در اثر گازگرفتگی از دست داده‌اند.

این مسئول همچنین ادامه داد: 477 نفر نیز با مسمومیت گازگرفتگی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری‌شده و تحت درمان قرارگرفته‌اند.

بهرامی با اشاره به اینکه بیش‌ترین حوادث گازگرفتگی در تالارهای پذیرایی اتفاق افتاده است، و این اماکن مانند سال‌های گذشته نیز حادثه‌ساز بوده، گفت: امسال 110 نفر در تالار زیوه، 102 نفر در تالار نقده و 24 نفر در شهرستان چالدران دچار گازگرفتگی شدند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در تالارهای پذیرایی و اماکنی که محل تجمع هستند، گفت: در جلساتی که با استاندار برگزارشده پیگیر استانداردسازی سیستم گرمایشی تالارهای استان هستیم تا از بروز حوادث گازگرفتگی جلوگیری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید